Back to نوشته‌ها
قناری رسمی کشیده

گام اول درنگهداری و پرورش قناری در منزل

به یاد داشته باشیم که برای رسیدن به به بهترین ایده ال ویادگیری در نگهداری قناری خرید یک جفت قناری کافی است  نه بیشتر اگر دیدید که توانایی رسیدگی و نسل کشی از ان را دارید میتوانید اقدام به خرید و نگهداری بیشتر  نمایید و از این راه کسب درامد کنید.بر خلاف حرفهای خیلی ها نگهداری قناری سخت نیست فقط کمی علاقه میخواد و حوصله مطمئن باشید  پس از نگهداری یک دوره برای خودتان استاد تمام تکثیر و نگهداری از قناری خواهید شد پس اگر علاقه دارید حتما این کار را انجام دهید و بد به دلتان راه ندهید .یااگر مبتدی هستید خریدیک جفت قناری رسمی را به شما توصیه میکنیم که قیمت چندانی ندارند و نسبت به دیگر گونه های قناری مقاوم تر هستند.موفق باشید.

قفس:شما می تونید قفس های معمولی با اندازه ی ۵۵ یا۵۰ سانتیمتر که در بازار هست را تهیه کنید. اما بهتره برای نگهداری جوجه ها(تا زمان بلوغ که برای قناری های رسمی۵تا۶ ماهگیست) ودر زمان پرریزان که باید قناری های نر و ماده را گروهی و جدا از هم نگهداری کنید قفس های بزرگ۱۱۰ سانتیمتری را تهیه کنید.ولی اگر دسترسی به قفس بزرگ برای شما دشوار است میتوانید از قفس های موجود در بازار استفاده کنید .

وسایل قفس:شما می تونید در قفس ۲تا میله ی پلاستیکی یا چوبی که بهترین گزینه است به صورت بالا و پایین در دو جای قفس با فاصله از هم بگذارید طوری که یکی از میله ها تقریباً نزدیک جادانه ای باشه و یکی دیگه بغل آبخوری.وان حمام قناری راهم تهیه کنید.ظروف متفرقه ی غذا, ابخوری, جا تخم مرغی و همچنین یک انگشتی برای دادن دانه مخلوط  را هم تهیه کنید.

 

اصول نگهداری
۱-تغذیه غذای اصلی این پرنده تخم کتان است که نیاز عمده ی قناری را تامین می کند اما نه همه ی نیاز هایش.دانه های دیگر نیز مانند:خرفه،تخم کاهو،ارزن،شاهدانه،تخم شلغم،ترب و بلغور جو نیز درفاصله های زمانی متفاوت مورد استفاده قرار میگیرند چون هر دانه خواصیت خواص خود را دارد مثلاً تخم کاهو و خرفه و ارزن طبع سرد و در مقابل دانه هایی مثل شاهدانه و ..طبع گرم دارند.میزان دانه های مختلف از زمان پرریزان(در تابستان) تا پایان دوران جوجه کشی متفاوت است.

در ضمن دادن میوه و سبزیجات تازه را به قناری ها در تمام فصول سال را فراموش نکنید که در جیره ی غذایی پرنده نقش به سزایی دارند.تغذیه با گشنیز ،هویج(این مورد در زیبایی رنگ هم تاثیر به سزایی دارد مخصوصا در قناری های سرخ و دارچینی)،ترب،کاهو،جعفری،و… اما بیاد داشته باشید همیشه میوه را رنده کنید و در جا تخم مرغی قرار دهید از گذاشتن میوه در لای میله های قفس جدا خوداری کنید سیب قرمز را همیشه با هویج رنده کرده و به صورت مخلوط در اختیار قناری قرار دهید تا از ایجاد  ناراحتی گوارشی در پرنده جلوگیری شود.از دادن هسته میوه ها به هرگونه پرنده پرهیز نمایید که سمی و خطر افرین هستند

صدف و ماسه نرم هم جیره ی غذایی را کاملتر کرده و نیز به خرد شدن غذا در سنگدان و هضم آنها نیز کمک می کند که این هم باید استریل شده باشد و هرگونه ماشه یا شنی را برای پرنده قرار ندهید .بعضی از خاکها و ماسه ها  عامل میکروبی در خود دارند که با عث بیماری  و مرگ پرنده شما خواهد شد.
از زمان تولک رفتن تا جوجه کشی کم کم جیره ی تخم کتان کمتر و دانه های کمکی افزایش می یابند طوری که در زمان جوجه کشی دانه های کمکی به بیشترین حد خود می رسند.

2-مکان نگهداری:.قناری ها نباید در معرض مستقیم باد و نور شدید خورشید  باشند اما در عین حال باید هوای مکان قناری تهویه شود مکان آرام برای قناری ها نیز باید مورد توجه باشد و در بعضی مواقع موسیقی آرامی برای آنان گذاشت.

در مورد دمای آن نیز باید توجه داشته باشید که دما را در تیر ماه (اوایل پر ریزان)دما را تا ۳۰ درجه نگهدارید اما پس از گذشت حدود ۳۰ تا ۴۰ روز و در اوایل مرداد شما پرنده هایتان را با گرمای طبیعی محیط نگهداری کنیدو رفته رفته اقدام به کاهش دما نمایید.در مهر ماه هم دما را در ۲۰ درجه کنترل کنید ولی وقتی که به زمان جوجه کشی نزدیک می شویم و نوردهی را افزایش می دهیم باید دما افزایش یافته و در فصل جوجه کشی در ۲۳ درجه حفظ شود.

۳-نور دهی:نور دهی نقش مهمی برای قناری ها ایفا می کند.شما باید توجه داشته باشید که بیشترین طول روز در تیر ماه است که حدود ۱۵ ساعته و در زمستان به کمترین حد خود و حدود ۱۰ ساعت می رسد.برای همین از تیر تااواسط آبان باید اقدام به کاهش نوردهی شود و از اوایل دی باید دوباره اقدام به افزایش نور دهی شود.

به این نکته توجه داشته باشید که مانند شرایط طبیعی افزایش یا کاهش مدت نور دهی باید تدریجی باشد.

4- نظافت و بهداشت:اهمیت این موضوع اجتناب ناپذیر است چون قناری پرنده ای بسیار حساس است.در ضمن حشراتی مثل رشک یا شپشک بین انسان و پرنده مشترکند.شما باید هفته ای یک بار کف قفس را تمیز کنید و هر ماه یکبار همراه با نظافت قفس میله های قفس و نشیمن های پرنده را برداشته و درز های آن را خوب بشویید چون این درز ها منبع تجمع میکروب هااند و قفس را نیز ضد عفونی کنید.

 قناری ها به چند باراستحمام در هفته نیاز دارند.این کار به جلوگیری از آلوده شدن پرنده به انگل ها و حشرات کمک شایانی می کند.شما برای این کار می توانید وان های خصوص حمام قناری را تهیه کرده و آن را تا حد مشخصش آب کرده قفس را طوری در نور آفتاب قرار دهید که نیمی از آن در آفتاب باشد و نیمی دیگر در سایه.تا قناری ها به شنا و استحمام مشغول شوند هم دما بودن اب  با محیط یک شرط اصلی است برای استحمام پرنده در هنگام استحمام پرنده نباید در مقابل باد شدید قرار گیر که باعث خشک شدن و مرگ تدریجی پرنده خواهد شد..

هموطن عزیزو گرامی :در حفظ و نگهداری منابع طبیعی و جانوری ودرراستای ارتقا زندگی بهتر برای همه مخلوقات خدا دلسوزانه کوشا و سخاوتمند باشید. تیم تحقیقاتی سایت ۶۰۱۹ از طرف خود و کلیه حافظان محیط زیست بخاطر این حس مسئولانه شما کمال تشکر را دارند( موفق و پیروز باشید)

نشر این مطلب بدونه ذکرنام منبع و نام تیم تحقیقاتی سایت۶۰۱۹ نشان از عدم رعایت فردی شما به حقوق دیگران است و درصورت رویت نشر بدونه نام منبع پیگری های لازم مبذول خواهد شد با تشکر از توجه ویژه شما

اشتراک گذاری این نوشته

نظر (189)

  • حسین نامی

    باسلام الان که این نوشته را با گریه دارم مینویسم تورا با اسم اعظم خداوند قسم میدم که اگر راهکاری در این مورد میدانید کمکم کنید که همان اسم اعظم انچنان کمکتان بکند که بی نیاز شوید اگر هم راهکار ندارید دعایم کنید عاجزانه التماس دعا دارم مشکلم این هست: حدود 15 سال قناری دارم از یک جفت شروع کردم تا امسال که از فشاری که بیکاری به من اورد با زن ودوبچه رفتم 8 میلیون قرض کردم و سالن جوجه کشی قناری زدم بگزریم با چه بدبختی قناری ها رو اماده کردم جفت زدم و غیره حالا که موقع جمع اوری محصول هست تمام قناری هام البته دوتا دوتا یا سه تا سه تا دراولین روز یکی از چشمانشان متورم میشود و بعدر از دو روز همان چشم کاملا بسته میشود و در روزبعد چشم دیگر هم پلکش کامل بسته میشود و اگر درمان نکنم همون جوری چون جایی را نمی بینند نه میتوانند اب بخورند نه دانه سپس از گشنگی میمیرند ولی هزینه میکنم وازاین مشکل نجاتشان میدهم یک هفته ای خوب میشوند ولی دوباره بیماری مانند همون اول بر میگرده ولی این سری قوی تر میشه و قناری ها را با هر دارویی که میدم زنده نمیزاره و میکشه دارو ها رو دکتر دامپزشک روزانه میاد و در اب حل میکنه یا قاطی پودر سوخاری مخصوص قناری میکنه و بین همه پخش میکنم گا هی اوقات هم خودم میرم دارو هار رو میکشه تو سرنگ و به من میده که سه چهار مدله 4 ساعت به 4 ساعت عوض میکنم خلاصه تک تک حیوانام جلو چشم دارن پر پر میشن هیچ کاری از دستم بر نمیاد این بیماری از اول بهار شروع شد و تا حالا 400 عدد از قناریهام از بالغ گرفته تا جوجه را کشته همش 120 عدد قناری برام مونده که اونم 70 تا ش جوجه هست دلم خونه هر کی این نوشته را میخونه اگر راهی میدونه را هنماییم کنه چون دارم جلوی زن وبچه ام شرمنده میشم قرار بو د پاییز جوجه ها رو یکجا بفروشم پول مردم رو پس بدم که این افت به مالم خورد اگر راهی هم بلد نیستید برام لطفا از ته دل برام دعا کنید تا بحال سه تا دامپزشک دوره ای ویزیت کردن و ازمایش کردن رو پرنده هام هیچ تشخیص نتونستن بدن تمام دارو ها رو هم روشون امتحان کردن هی میگن این دفعه خوب میشه و 50 تومان میگیره و کلی هم دارو مینویسه که میرم از داروخونه براش میگیرم و قول میده خوب میشه ولی دوباره بیماری قوی تر میشه فقط گاهی یک مقدار کم روند انتشار بیماری را کند میکنه یعنی اگر توی یکماه 100 عدد میمردن با دارو و یزیت دامپزشک 70 عدد میمیرن که همون پول 30 تا هم که نمردن هزینه دکتر و دارو میشه حالت قناریها طبیعی طبیعیه مدفوع معمولی فقط زمانی که چشما متورم شد چشمان پرنده بسته میشه و شاه پرهای پرنده هم میریزه ودر عرض یک هفته پرنده میمیره خدا یا به همه رحم کن از سرصدقه ای رحم به همه به منم رحم کن خدایا دوستان شرمنده در دل کردم حالم خرابه گلوم پر بغضه ببخشید ولی برام دعا کنید متوقف بشه این بیماری خدایا این بیماری رو از این قناری های زبون بسته پاک کن و شفا شون بده ای خدای شافی

    ژوئن 6, 2016 در 9:40 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام
      دوست گرامی با این شماره {به علت عدم پیگیری شماره تماس حذف شد} 0919 آقای احمدیان مدیریت تیم تحقیقاتی تماس بگیرید و عکس وضعیت فعلی سالن و پرندگان مرده یا زنده را برایشان در تلگرام سایت ارسال کنید { شماره تماس ارسالی پس از تماس شما از اینجا حذف خواهد شد پس دقت کنید} . چون ایشون الان اینجا نیستند و اطلاعات این نوشته رو نمی خونند برایشان تقریبا مختصر و مفید فقط مشکل اصلی رو شرح بدید و از گفتن حواشی خودداری کنید و حتما و فورا از کارهای انجام شده تان یک لیست بنویسید که در صورتی که سوالی داشتن بتونید به سرعت پاسخشان را داده و جوابی مناسب دریافت کنید . امیدواریم مشکلاتان برطرف شود

      ژوئن 6, 2016 در 11:47 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      پرندگان شما دچار ابله گردیده اند بیماری ویروسی است و درمان قطعی ندارد و باید همیشه برای پیشگیری واکسن مخصوص این امر زده شود.اکثر نگهدارندگان با آن درگیر هستند و به ندرت خوب میشود اما تحقیقات ما نشان داده است با سرد شدن هوا بیماری به صورت نهفته خواهد ماند پس یکی از راها های مفید پایین اوردن دمای سالن است.استفاده از بکمپلکس مخصوص پرندگان میتواند بسیار کاربردی باشد و نسبت به تقویت بنیه بدنی پرنده کمک زیادی خواهد نمود. از انجا که پرنده دچار انسداد مجاری تنفسی میگردد دو نوع دارو میتواند موثر باشد یک مورد انرا فقط ما داریم و از انجا که در شهرهای دیگر قابل تهیه نیست بهتر است از شربت سینه گیاهی تیمکس (که از برگ پیچک ) درست میشود استفاده نمایید. ترکیب سرکه انگور سفید خانگی یا سرکه سیب محلی به همراه عسل به میزان مساوی نیز تاثیر گذار است . پس از بالا رفتن بنیه بدنی پرنده ان موقع باید درمان انتی بیوتیکی را بکار گیرید. و از دارویی به نام تری متو پریوم سولفا استفاده نمایید(1/4 قاشق چای خوری در یک لیتر آب به مدت 10 روز.)

      ژوئن 8, 2016 در 7:59 ب.ظ
  • علی

    سلام یک قناری نر دارم که قبلا خیلی میخوند اما حالا دیگه کم میخونه باید حتما براش صدای قناری بزاری تا بخونه بگین لطفا چکار کنم ت مثل قبل بخونه

    ژوئن 3, 2016 در 10:47 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام
      فصل گرما است و اگر کمی پر ریزی دارد امکان تولکی وجود دارد اگر از زمان آخرین تولکی زیاد گذشته باشد . پس جای نگرانی نیست

      ژوئن 5, 2016 در 1:36 ب.ظ
  • عرفان

    سلام
    من برا اولین بار یک جفت قناری خریدم.1چه جوری بفهمم اماده اند.2چه جوری بفهمم چربی دارند.3ویتامینی که باید بدم چیه از کجا تهیه کنم باید چی بگم…ممنون

    می 6, 2016 در 8:17 ق.ظ
    • moh6019

      فصل تولید مثل رو به اتمام است.ویتامینم تقویت نطفه در تمامی پرنده فروشی ها قابل تهیه است.

      می 10, 2016 در 8:47 ب.ظ
  • amin

    سلام کقت بخیر . مطالبتان را در مورد جفت زدن سهره با قناری مطالعه کردم . تصمیم دارم وقتمو برای جفت زدن سهره با سهره و قناری با قناری بذارم. ولی سوالات قبلیم همچنان هست . درضمن من الان به قناری هام . کتان و ارزن همراه با هفته ای ۲بار تخم مرغ آب پز . ۲روز درمیان برگ کاهو . آبتنی و ۲ روز درمیان البته بستگی به شرایط داخل قفس هم داره که کلا همه چیرو به جز جادونی تمیز میکنم. با طلوع بیدار و با غروب هم میخوابن . همین شرایط خوبه ؟؟؟

    می 6, 2016 در 7:11 ق.ظ
    • moh6019

      انشالا موفق باشید. تغذیه خوب است فقط هفته ایی یکبار هویج تخم مرغ داده شود . کاهو داده نشود .ویتامین نیز هفته ایی یکبار

      می 10, 2016 در 8:30 ب.ظ
  • amin

    سلام وقت بخیر . فروردین امسال یک جفت جوجه قناری پرتقالی معمولی خریدم . فروشنده گفت ۴یا۵ ماهه هستند . هر دو تاشون ریزه خوانی می کردن .هر از گاهی براشون صدا گذاشتم . تقریبا پرنده نر از ۱۵ ازدیبهشت شروع به خوندن کرده . در حال حاظر یک قفس جوجه پران خریدم و پرنده هارو داخل اون رها کردم ولی ازهمدیگه جداشون کردم به خاطر درگیریشون . الام میخواستم ۳تا جوجه سهره وحشی تو خرداد ماه بخرم ۲نرو ۱ ماده بندازمشون کنار قناری ماده .
    ۱. سهره ها با قناری مشکلی خواهند داشت یا نه ؟؟
    ۲. امکان داره بعد ها مثلا قناری ها از سهره ها مریضی بگیرن ؟؟
    ۳. باتوجه به اینکه دان سهره شاهدانه و قناری کنان هست . تو یک قفس چطوری اینارو در اختیارشون بذارم ؟؟
    ۴. شنیدم که قناری زیاد شاهدانه بخوره میمیره ؟
    ۵. بعد بلوغ رسیدن سهره ها اگه بخواهیم باقناری ماده پرتقالی جفت بدیم ، رنگ بندی جوجه ها خوب درمیاد ؟؟
    ۶. از کجا مطمئن بشیم جوجه سهره ها شپش یا مریضی خواصی نداشته باشن ؟؟
    ۷. قبل از انتقای به قفس قناری نیاز هست تو قفس سهره رام کن لاشن یا نه ؟؟
    ممنون که وقت گذاشتید و ببخشید که طولانی شد .

    می 5, 2016 در 10:55 ب.ظ
    • moh6019

      مشکلی ندارد میشود نگهداری نمود. به سهره نیز کتان بدهید مشکلی ندارد نیاز به شاهدانه نیست.از ارائه هرگونه اموزش در مورد جفت زدن سهره با قناری معذوریم.سهره سالم همیشه جست و خیز دارد و مداوم در حال جهیدن در اینطرف و انطرف قفس است.سهره رام باشد بهتر است.

      می 10, 2016 در 8:50 ب.ظ
  • رضا

    با سلام وخسته نباشیددو تا قناری هام رو جفت انداختم اصلا با هم دعوا نکردن ولی نر از ماده میترسه و ماده بهش راه نمیده ممنون میشم بگین چیکار کنم. جداشون کنم ویه ماده دیگه براش بگیرم.باتشکر

    آوریل 29, 2016 در 8:37 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:
      احتمال انکه یکی از پرندگان شما اماده نباشند وجود دارد . و احتمال عدم پذیرش نیز وجود دارد. جدا سازی شوند و در صورتی که هر دو امادگی کامل دارند جفت دیگری تهیه نمایید.

      آوریل 30, 2016 در 12:34 ب.ظ
  • صابر

    سلام خسته نباشد.. من چند جفت قناری دارم که هم نرا هم ماده ها خیلی اماده بودن 2هفته پیش باهم جفتشون کردم پریروز و بهشون رسیدم ولی خیلی به هم علاقه نداشتنو پریروز نگا کردم نرهام پس رفتن و حتی یکیشون چربی اورده. میخوام بدونم بخاطر مهتابی بوده که بالا سرشون گذاشتم؟ چیکار کنم که نرهام دوباره اماده بشن؟ چون ماده هام خیلی مستن حیفم میاد.. بسیار ممنون از سایت عالیتون

    آوریل 20, 2016 در 4:55 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:
      پس از جفت کردن نرها اواز خوانی کمتری دارند و این امر عادی است.اما اگر پرندگان مداوم نزاع دارند نشان از پس رفتن است و باید پرندگان جدا سازی شودند و تغذیه ایده ال گردد میزان نور محیط از طلوع صبح تا غروب بیشتر ازساعت 13/5 نباشد.استحمام دهی پرندگان یک روز درمیان لازم است.ویتامین تقویت نطفه نیز تا یک هفته با دوز 2 قطره در 50 سی سی اب مستمر داده شود

      آوریل 21, 2016 در 1:26 ق.ظ
  • arlo

    سلام قناری هام الآن برای بار دوم دارن تخم میذارن ولی تخم دوم رو بیرون چال گذاشت بعد کشید زیرش ولی تخم سوم رو که بیرون چال گذاشت هنوز نکشیده زیرش. میشه راهنماییم کنید

    آوریل 12, 2016 در 2:10 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:
      خودتان با دست تخم را درون چال بگذارید . احتمال انکه یکی از تخم ها خراب باشد وجود دارد پرنده ماده خود قادر به تشخیص این امر است.

      آوریل 12, 2016 در 10:24 ب.ظ
  • Hamed ebrahimi

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون کلی از مشکلاتم حل شد فقط یه سوال داشتم اگه ممکنه راهنماییم کنین ممنون میشم.من میخوام تعدادی قناری رو تو فضای باز یه اتاق نگه دارم و شرایط رو براشون مثل محیط بیرون بسازم .در این حالت امکان جوجه کشی هست یا باید در داخل قفس باشن.منظورم جفت گیری و بقیه مراحله

    آوریل 11, 2016 در 4:15 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      در محیط ازاد که نمیتوان ققناری نگهداری نمود چرا که تلافت بسیاری خواهید داشت . درون اتاق میتوانید نگه دارید. برای نگهداری تعدادی نر در محیط فضایی ازاد داخل اتاق مشکلی وجود ندارد اما زمان جفت زدن به مشکل میخورید بهتر است در قفس تکثیر صورت پذیرد.

      آوریل 11, 2016 در 8:33 ب.ظ
    • Hamed ebrahimi

      سلام مجدد.یعنی اگه یه بار جفتشون کنم و همشونو تو یه جای بزرگ رها کنم اونجا جوجه کشی نمیتونم بکنم?

      آوریل 11, 2016 در 10:15 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:
      نخیر چون نزاع بین پرنده ها رخ خواهد داد

      آوریل 12, 2016 در 1:11 ق.ظ
  • ali reza

    سلام
    خسته نباشید
    برای تمرین اواز دادن با صدای قناری جوجه ها چه مدت زمان لازمه؟تا وقتی بخونه؟!!!!!!
    تو فصل تو لک ررفتن هم باید اوار براشون بذارم؟

    مرسی

    آوریل 9, 2016 در 2:04 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      جوجه قناری در 3 ماهگی پریزی مقطعی دارد و برخی پرهای لازمه اش رشد میکند از این مقطع تا زمانی که بتواند اواز بخواند باید برایش صدا گذاری انجام شود و بعد آن پرنده خود مرتب تمرین میکند و دهن زدن را تمرین میکند که کاملا برایتان مشهود خواهد بود. زمانی که تولک میرود نیازی نیست اما بعد تولکی و برای ترغیب به اواز خوانی میتوانید تا چند روز اواز بگذارید.

      آوریل 9, 2016 در 4:18 ب.ظ
  • بهرام

    سلام .من یه جفت قناری نر و ماده اماده گرفتم بعد یک هفته انداختم جفت الان بعد چند روز براشون لونه گذاشتم مادهه نمیره بخوابه و از وقتی که انداختم جفت زیر ماده رفته پایین

    آوریل 4, 2016 در 2:12 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      ماده شما اماده نبوده. دو عامل را بررسی کنید احتمال وجود چربی .کمبود تغذیه و اماده سازی غلت بهتر است کمی تغذیه تغییر کند البته ویتامین دهی و استحمام نیز لازم است.

      آوریل 5, 2016 در 5:38 ب.ظ
  • علی

    سلام من تازه دوعدد قناری خریدم جفتشم نر ولی خیلی کم جیک میزنند و اصلا دهن نمیزنن میخواستم بدونم چه جوری اماده کنم و درشت اندام بشن با تشکر

    مارس 30, 2016 در 4:03 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر پرندگانتان جوان هستند باید تعلیم داده شوند و اواز برایشان بگذارید . از نظر تغذیه و ویتامینی بهشان برسید تا فیزیک بدنیشان متناسب گردد.

      مارس 31, 2016 در 12:27 ق.ظ
  • arlo

    سلام پارسال یه جوجه قناری یه سرسوپرخریدم که ریزه خونی میکرد امابعدش رف تولک دیگه تا الان هنوزبه خوندن نیوفتاده بقیه نرهام که میخونن این فقط دهنش روبازوبسته میکنه ممکنه ازچربی باشه یا چیزدیگه ای هست؟میشه راهنماییم کنید

    مارس 29, 2016 در 5:30 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      گذران تولکی سنگین میتواند منجر به بروز اینگونه عوامل گردد. وجود بیماری های نهفته نیزمیتواند عامل دیگری باشد. قفس پرنده را عوض نمایید و محل قرار دهی دهی قناری را نیز تغییر دهید . ویتامین و استحمام دهی نیز فراموش نشود.پرنده را نیز به نحوی قرار دهید که پرنده های دیگر را نبیند و فقط صدایشان را بشنود. بهتر است مولتی ویتامین حاوی امینو اسید تهیه نمایید و از این ویتامین برایش استفاده نمایید.

      مارس 31, 2016 در 12:41 ق.ظ
    • arlo

      چه رژیمی واسش بهتره که دراختیارش بذارم.
      ازراهنمایی هاتون خیلی ممنونم.

      آوریل 4, 2016 در 4:23 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      با عرض پوزش: بعلت عدم تطابق نام کاربری فعلی شما با نام کاربری سوال قبلیتان قابلیت پاسخ وجود ندارد.سوال قبلیتان را بهمراه سوال جدیدتان را دوباره ارسال نمایید و سعی نمایید از یک نام و ایمیل ادرس یکسان برای سوالتتان استفاده نمایید.

      آوریل 5, 2016 در 6:05 ب.ظ
    • arlo

      سلام چه رژیمی واسش بهتره که در اختیارش بذارم.
      بازم از راهنمایی هاتون ممنونم.

      آوریل 5, 2016 در 8:33 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      رزیم تغذیه ایی هر فصل متفاوت است بزودی ما صفحات قناری را بروز خواهیم نمود نگارش انچه که شما میخواهید در بخش پاسخگویی غیر ممکن است چرا که نگارش زیادی را میطلبد

      آوریل 7, 2016 در 8:00 ب.ظ
  • مصطفی

    با سلام و احترام ، من 3 تا جوجه قناری دارم که از یکی از دوستانم گرفتم ، تقریبا 4 ماهه هستن یعنی جوجه آذر ماه 94 هستن که الان تو یدونه قفس باهم هستن و از نظر تغذیه و سلامت و محل نگهداری همه چی به بهترین نحو انجام میشه.احتمال میدم 2تا از جوجه ها نر باشن چون جنب و جوش بیشتری دارن و وقتی آهنگ واسشون میذارم خیلی تلاش میکنن کع بخونن.سوال بنده این هستش که الان باید این 3تا جوجه رو تا چند وقت دیگه کنار هم نگه دارم؟ یا ابنگه اگه لازم به جدا کردن باشه چه کاری باید انجام بدم که بتونن آواز بخونن و اینکه لازمه از الان واسشون آواز قناری بذارم یا قناری نر مست بخرم و کنارشون باشه؟.ممنون از سایت کامل و مفیدتون.

    مارس 29, 2016 در 11:42 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      پرندگانتان را در قفس های تکی و مجزا نگه دارید. برایشان اواز را مداوم بگذارید.اگر قناری دهندار نیز بخرید برای تعلیمشان بهتر است چون دردسر کمتری خواهید داشت.

      مارس 31, 2016 در 12:47 ق.ظ
  • علی

    با عرض سلام و خسته نباشید می خواستم بدونم میتونم وان رو خودم بسازم یا حتما باید بخرم و ایت که باید تخم نرغ و هویج رو باهم مخلوط کنم بدم یا جدا و دوران تولکی چیه

    مارس 24, 2016 در 11:02 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      مهم نیست وان ابتنی چه جنسی باشد فقط لازم است کم عمق و دارای لبه باشد و تا حد ممکن لیز نباشد همین موارد را در انتخاب خود لحاظ نمایید.تخم مرغ و هویج را رنده کنید و ترکیبی بدهید.توجه کنید پس از رنده کردن انرا کمی بچلانید که اب اضافیش خارج شود و پس از آن با تخم مرغ ترکیب نمایید.

      مارس 24, 2016 در 2:19 ب.ظ

ارسال دیدگاه غیر فعال است.

Back to نوشته‌ها