Back to نوشته‌ها

چگونگی دهن زدن و خواندن قناری مست نر

  1. خیلی وقتا ها شده که  قناری اواز میخواند و ما از صدایش لذت میبریم.وبرای این خواندن همیشه قربون صدقه قناری میریم.ولی یه زمانی میرسه که دیگه اواز خواندن قناری کم رنگ میشود و فکر جوجه کشی از قناری دلبنمون تو سرمون یکسره رژه میره. حال باید قبل از جوجه کشی بررسی نمایم که ایا قناری نر ما اماده هستش یا نه.برای رسیدن به این مهم باید  سبک اواز قناری رو  به دقت گوش بدیم و بفهمیم.برای خیلی ها فهمیدن مستی و قرص دهن زدن قناری نر مثل یک علامت سوال بزرگه در صورتیکه با دانستن نوع حرکات و خواندن قناری نر به راحتی میشود فهمید که قناری مست شده یا به اصطلاح قناری بازها دهن دار شده و شلاقی میخواند.در ادمه چند نکته ریز  حساس رو باز گو میکنیم تا تمامی دوستدارن به قناری و اونایکه میخوان بدونن قناری نرشون مست شده و  میشه با قناری ماده جفتش کرد رو برای اموزش عرض میکنیم با ما همراه باشید

  2. قناری نر به آواز خواندنش مشهوره و یکی از علت های انتخاب و خریدشم همین صدای خوشش است.و یکی از روشهای تشخیص نر بودن قناری نیز محسوب میشود در صورتیکه قناری تو لک نباشه.اما قناری زمانی که مست هست بی امان اواز میخواند و پرهای دور سرش  موقع خواند پف دار میشه عین همون مدل موهای فشن بعضی ها این اولین قسمت مستی قناری.در صورتیکه قناری زیاد مست نباشه ساده خونی میکند

  3. قناری مست موقع خوندن  چه روی نی باشد چه به میله قفس بچسبد باز هم یک دهن اواز میخونه بدونه اینکه قطع کنه اوازشو و تحرکی بالایی داره جست و خیزش بیشتر از  زمانهای دیگر است و در حین  این جست و خیز ها اواز میخواند.در زبان طبیعت به این حرکت پرندگان  در زمان مستی این شاخه و ان شاخه پریدن میگویند تا قناری ماده را به سمت خودشان بکشن و خود نمایی کنن.

  4. اگر شماد ماده قناری دارید و  انرا با فاصله روبروی قفس قناری نر اویزان کنید  در صورت  اماده بودن هر جفت قناری نر به دفعات زیاد  به میله های قفس چسبیده و  چشم در چشم قناری ماده شروع به اواز خوانی میکند که این خود این عمل  روشی برای مست کردن قناری نر نیز محسوب میشود.

  5. اکثر قناری بازها  بر اساس نسل کشی های زیاد بر این باورند قناری  صبح ها در موقع طلوع خورشید اقدام به جفت گیری میکند  ولیطبق مشاهدات تیم تحقیقاتی ساین6019 قناری ها قادرند در طول روز نیز عمل جفتگیری را انجام داده اند.پس نمیشود زمان خاصی را  برای جفت گیری  به طور دقیق اعلام کرد.اما باید گفت  زمان جفتگیری ,قناری نر رقص  و حرکات واقعا زیبایی دارد که  دیدن این لحظه ناب و حساس و بسیار جذاب نصیب کمتر کسی شده باشد.طریقه رقص قناری به قدری شگرف و زیباست  که مبهوت ان خواید شد.وقتی قناری نر و ماده را در قفس جفت گیری  قرار می دهید قناری نر  برای خیر مقدم و جلب نظر قناری ماده پس از چند پرش    و اواز خوانی به کف قفس مینشیند و رو به قناری ماده بالهایش را باز میکند حالت بالها در نظر اول به صورت قلبی شکل است و پس از ان عین لباس شاهانه ای در جسته قناری خود نمایی میکند.قناری نر هرچه در چنته خود دارد را رو میکند و در هنگام این خود نمایی ها بهترین اواز خود را مسلسل وار  در مقابل قناری ماده اجرا میکند تا قناری ماده را  مغلوب و مجذوب خود کند.و در صورت عدم موفقیت اخرین حربه خود را رو میکند و ان  باز کردن پر های میانی  بین پاهای خود است که باید گفت این  قسمت از رقص و اواز خوانی قناری بی مثال و  یکی از قسمتهای نادر  جفتگیری در قنار ها است.قناری نر پرهای بین پایش را که پرهای ریز و یکدستی است را عین باد بزنی  زیبا باز میکند  و با حرکت بالها و چرخش  دور خود و سر دادن اوازی قرص و محکم  قناری ماده را در جای خود میخ کوب میکند و  در همیبن حین که قناری ماده خیره به قناری نر است  قناری نر  در چشم بر هم زدنی به سمت قناری ماده هجوم میبرد و اقدامبه امیزش میکند و با این حربه قناری ماده را خام میکندکه این حرکت 90درصد به موفقیت می انجامد. شاید اینکار قناری نر یک حقه بازی  و شیاد گری در طبیعت  باشد  ولی میشود فهمید که ضریب هوشی قناری نر  در دوران جفتگیری به مراتب در بالاترین حد خود است.و قناری نراز هیچ حرکتی  برای رام کردن و اسیر کردن قناری ماده  برای خویش کوتاهی نمیکند.

  6. اگر شما نیز قناری  به فکر جوجه کشی از قناری خود هستید  این موارد را حتما لحاظ کنید تا جوجه کشی موفق تری داشته باشید.قناری نر ماده  اماده را یک هفته از هم دور نگه دارید با فاصله چند متری.برای اماده شدن هر روز یک تخم مرغ را اب پز کنید و نصف ان را برای قناری نر قرار دهید و نیم دیگر را به قناری ماده.وان اب تنی  را هر روز  صبح ساعت10 در اختیار قناری قرار دهید اما یادتان باشد  دمای اب معتدل و دمای هوا ملایم باشد که قناری دلبند شما  سرما نخورد. یک روز در میان  همراه اب ویتالین به قناری ها دهید تا  اماده شوند. تغذیه مطلوب قناری با دانه های مختلف  باعث تقویت  اسپرم پرنده میگردد که حتما باید این مورد را لحاظ نمایید.پس از طی یک هفته قناری ها امده هستند و می توانید قناری هارو جفت کنید

هموطن عزیزو گرامی :در حفظ و نگهداری منابع طبیعی و جانوری ودرراستای ارتقا زندگی بهتر برای همه مخلوقات خدا دلسوزانه کوشا و سخاوتمند باشید. تیم تحقیقاتی سایت ۶۰۱۹ از طرف خود و کلیه حافظان محیط زیست بخاطر این حس مسئولانه شما کمال تشکر را دارند( موفق و پیروز باشید)

نشر این مطلب بدونه ذکرنام منبع و نام تیم تحقیقاتی سایت۶۰۱۹ نشان از عدم رعایت فردی شما به حقوق دیگران است و درصورت رویت نشر بدونه نام منبع پیگری های لازم مبذول خواهد شد با تشکر از توجه ویژه شما

اشتراک گذاری این نوشته

نظر (58)

  • سید علی

    باسلام و تشکر از جوابتون
    اینکه نزارم تخم کنه یعنی از نر جداش کنم یا لونه براش نزارم چون داره سعی میکنه تو جای دونش تخم بزاره

    آوریل 17, 2016 در 11:40 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:
      از نر جدا شود و در قفس مجزا نگهداری نمایید.

      آوریل 19, 2016 در 12:58 ق.ظ
  • سید علی

    سلام
    ماده قناری من تا حالا دو بار سه تا تخم کرد که تو هر دو بار فقط یکی از تخمها جوجه شد وبقیه پوک بود سری سوم چهار تا تخم کرد ولی هر چهار تا پوک بود الان مدت یه هفته است دارم قطره نطفه و ویتامین سه گانه میدم به نظر شما اگه جا براش بزارم امکان داره ایندفعه دیگه تخمها نطفه دلشته باشن یا باید کار دیگه ایی انجام بدم

    آوریل 17, 2016 در 7:03 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:
      حد مجاز جوجه گیری از قناری سه لانه است نه بیشتر تخم گذاری مرتب با این تعداد دفعات باعث تضعیف پرنده میگردد بهتر است دیگر نگذارید پرنده تخمگذاری نمایید موجب نقص بدنی در آن میشود.

      آوریل 17, 2016 در 7:21 ب.ظ
  • Parham

    با سلامی دوباره
    من یه نر موزاییکی دارم سنشو نمیدونم ولی جوونه.این نر تولک بی موقع رفته چند وقتی هست که دراومده پسش هم اماده هست یک ماده پرتقالیرو به علت کمبود جا گذاشتم بغل قفسش از وقتی مادرو دیده رو دیوار قفس میخونه و میرقصه به نظرتون رو آمده.یعنی میتونم جفتشون کنم. در ضمن ماده اماده اماده است.
    اگر میتونم چند روز کناره هم بگذارم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    آوریل 2, 2016 در 12:06 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر پرنده نرتان مداوم میخواند میتوانید جفت نمایید نیاز به کار خاصی نیست

      آوریل 3, 2016 در 1:05 ق.ظ
  • Parham

    سلام
    میخواستم بدونم ایا امکانش هست جوجه قناری غذای تو گلوش برگرده خفه بشه؟؟

    آوریل 1, 2016 در 4:58 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      هر چیزی ممکن است اینکه برخی جوجه ها قادر به عدم هضم تغذیه باشند وجود دارد.

      آوریل 1, 2016 در 5:04 ب.ظ
  • عدنان

    سلام شرمنده استاد.من از تخم قناری14 روز گذشته الان دیدم تخم و از زیرش درآورده برده بالای چال نوک تخمم یه ترک کوچولو داشت تخم و ورداشتم رو نوک تیزش وایمیسته که احتمال درست باشه خوب به نظرتون طبیعیه شکستن وبیرون گذاشتن تخم از چال .بعدشم گذاشتم اروم دوباره توچال الان دوباره ماده خوابیده روش نظرتون چیه حالا؟ممنون میشم زود جواب بدین

    مارس 23, 2016 در 8:26 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      این تخم خراب است و بهتر است برش دارید و پرندگان تقویت شوند تا سری بعدی تخمگذاری را شروع نمایند.

      مارس 24, 2016 در 1:40 ق.ظ
  • عدنان

    سلام شرمنده اگه ماده بیش از حد رو تخم بخوابه و خیلی کم از روشون بلندشه طبیعی هست؟؟اصلا از وقتی تخم گذاشته ماده تو لک افسردگی رفته برعکسش نر همش میخونه

    مارس 23, 2016 در 12:08 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      عادی است و مشکلی نیست ماده باید تا مدت معلوم روی تخم ها بخوابد اگر بخواهد بلند شود که تخم ها خراب میشوند.

      مارس 23, 2016 در 12:58 ق.ظ
  • محمد

    سلام ایا خیار واسه قناری خوب است اگه خوبه در هفته چند بار بهش بدم ممنون میشم اگه زودتر جواب بدی…???

    مارس 22, 2016 در 1:23 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      خیار و کاهو بعلت اب فراوانی که دارند هیچگونه خاصیتی برای پرندگان ندارند و بهتر است به طور کلی داده نشود تا پرنده دچار بیماری گوارشی نگردد.

      مارس 22, 2016 در 9:36 ب.ظ
  • عدنان

    سلام ببخشید از کجامیشه تشخیص داد پرنده نر پیره؟؟واسپرمش قدرت باروری نداره؟

    مارس 20, 2016 در 5:57 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      پیر بودن پرنده از این علائم مشخص است بزرگ بودن و زمخت بودن پاها و انهنای پنجه پا رو به عقب.بزرگ بودن جسته.تغییرات رنگی نوک به سمت تیرگی.قدرت اسپرم را فقط در زمان جفت زدن میتوان تشخیص داد برخی قناری ها با انکه سن بالایی دارند قدرت تولید مثل را همچنان دارند. اصول عدم باروری مربوط به پرورش غلط است.

      مارس 20, 2016 در 9:19 ب.ظ
  • پوریا

    سلام من یه قناری1ساله دارم که همش ریز خانی میکنه چه کارش کنم و یه قناری 1سالو 3ماه دارم که اونم همش ریز خانی میکنه

    مارس 19, 2016 در 5:07 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      بهتر است یک قناری قرص خوان تهیه نمایید و در صورت عدم داشتن امکان تهیه قناری قرص باید مستمر در طول روز برایش اواز قناری بگذارید.توجه نمایید محل نصب قفس ثابت باشد و زیاد جابجا نشود.

      مارس 20, 2016 در 11:19 ق.ظ
  • محمد

    سلام چرا نباید قفس هارو روبروی هم بزاریم یعنی همدیگرو ببینند قنارها ایا ضرر داره لطفا بیشتر واسم توضیح بده چون تو اون سایت رفتم یکی بهم میگه باید همدیگرو ببینند ….لطفا جوابم بده چون گیج شدم بخدا…

    مارس 19, 2016 در 4:02 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      زمانی که پرنده نر امادگی ندارد وجود ماده درکنارش بیشتر حالت تهاجمی را در آن افزایش می دهد جدا نگهداری انها باعث میشود که پرندگانتان بر مبنای صدا زودتر به امادگی برسند.قناری ها در بیشتر مواقع جدا نگهداری میکنند این خصلت زیستی انها است و فقط در شرایط امادگی انها را در کنار هم و برای تولید مثل قرار میدهند.

      مارس 20, 2016 در 11:22 ق.ظ
  • عدنان

    باعرض سلام من یه جفت قناری دارم یک هفته بعد جفت گیری قناری ماده با این که چال و درست کرده بود گوشه قفس تخم گذاشته من با قاشق ورش داشتم بلافاصله گذاشتم توچال بعداون وقت قشنگ روش میخابه به طور کامل فقط مشکل اینجاست که با گذشته9 روز فقط یدونه اون تخمه حالابه نظرشما تخمه نطفه داره یا پوچه دلیل یه تخم گذاشتنشم چیه.درضمن ازویتامین نطفه هم 3روز قبل ازجفت گیری داده بودم.ممنون میشم جواب بدین

    مارس 19, 2016 در 3:04 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      تک تخمی دو علت دارد. یا پرنده جوان است و برای بار اول است که تخمگذاری میکند که مشکلی وجود ندارد و در دفعات بعدی این نقص رفع میشود. علت دوم نیز مربوط به کمبود املاح بدنی و یا پیری پرنده یا عدم توانایی جفتگیری توسط نر است که باید هرکدام بررسی و راهکار درست مورد انجام قرار گیرد.

      مارس 20, 2016 در 11:24 ق.ظ
  • محمد

    سلام من یه قناری نر تولک رفته ایا این فصل مناسبی واسه تولک هست ؟و3روز پیش ماده خریدم نمیخوام جفت گیریشون کنم میشه قفس هارو روبروی هم بزارم یعنی همدیگر روببینند وبعد اینکه تولک نر تمام بشه جفتشون کنم؟!!لطفا جوابم بده ….مرسی از سایتتون

    مارس 18, 2016 در 7:33 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      تولک رفتن ناگهانی در صورتی که در تابستان پرنده به تولکی نرفته باشد کمتر مشاهده میشود مگر انکه پرنده در تابستان تولکی خود را پشت سر نگذاشته باشد .نیازی نیست پرندگان روبروی هم باشنو بهتر است یکدیگر را نبینند.

      مارس 18, 2016 در 11:53 ب.ظ
  • امید

    با سلااام من یه قناری زرد دارم ک ماشالله خیلی بخون هست بقول خیلیا شلااقی یه سر میزنه بعضی مواقع به ندرت به قفس میچسبه میزنه وقتی نزدیک قفسش میشم سوت میزنم کاکل سرش رو باز میکنه وقتی میزنه هم کاکلش بالا میره اما خیلی تحرک داره به قفسم میچسبه بعضیا میگن باید پسش بالا بیاد من نگاه نکردم ولی شما گفتید پسش مهم نیس مهم مستیشه با این مشخصات به نظر شما اماده جفته !؟؟
    من به قناری هفت تخم میدم تازه از بندرعباسم چجور هفت تخم رو از برنامه غذاییش کم کنم اخه شنیدم اگه یدفعه جدا کنی قناری میره تو لک من.هیچ مولتی ویتامینی هم ندادم به قنایام فقط سفیده تخم مرغ هفته دوبار با هویج
    بعدش یه مشکلی ک هست قناری زردم ک توضیح دادم حموم نمیزنه ولی بقیهه قناری ها حموم میزنن
    قناری زرد اوایل تو خونه میخوند الانم میخونه داخل اتاق به ندرت ولی وقتی تو حیاط ک میذااارم استغفرااله خدا باید جلوشو بگیره ک نخونه ماشالله چیکار کنم ک تو خونه هم اینجوری بخونه

    مارس 13, 2016 در 1:42 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      پرنده شما با این گفته ها اماده میباشد و قابلیت جفت زدن را دارد.جهت تغییر جیره هر چند روز یکبار کمی کتان (یک قاشق غذا خوری)به دان قبلی اضافه نمایید و این عمل را کم کم پیش ببرید تا یک ماه بگذرد و بعد از آن تا سه روز ویتامین دهی نمایید به پرنده و به طور کل دانه را کتان نمایید البته طی زمانی که کتان را به دانه هفت تخم اضافه میکنید کم کم کتان جای هفت تخم را خواهد گرفت.

      مارس 13, 2016 در 11:40 ب.ظ
  • سید علی

    سلام یه قناری ماده دارم نمیدونم چرا اماده نمیشه قفسش جداست یه ماهی هر روز یه کمی تخم مرغ بهش دادم فکر کنم زیادی این کارو کردم دوباره نزدیک بیست روزه فقط دارم بهش کتان و ارزن میدم هفته ای دوبار اب تنی ولی باز هم خبری از اماده شدنش نیست پسش اصلا بالا نمیاد دیگه نمیدونم چکار باید کرد ممنون میشم از راهنماییتون

    مارس 9, 2016 در 9:34 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      ویتامین سه گانه بگیرید . هر یک روز درمیان برایش وان ابتنی بگذارید و تا پنج روز نیز 2 قطره ویتامین سه گانه(تقویت نطفه) در ابش اضافه نمایید. س از طی این مدت برایش هویج رنده شده بدهید. و بعد آن هویج تخم مرغ داده شود.

      مارس 12, 2016 در 8:51 ب.ظ
  • سیدمهدی شبیری

    سلام ممنون از راهنمایی شما عزیزان

    مارس 8, 2016 در 8:38 ب.ظ
  • محمدامین

    سلام من دوتا قناری نر و ماده دارم دوتاشونم بالق شدن قناری نر بیشتره موقع ها اواز میخونه وقتی قفص قناری نرو میزارم بالایه قفص قناری ماده و همو نمی بینند قناری نر وقتی صدای مادرو میشنوه خیلی اواز میخونه قناری ماده هم صدا در میاره از خودش ولی نمی پره خودشو بزنه به میله های قفص من وقتی قفص قناری نرو گزاشته بودم بالایه سره قناری ماده قناری هام خیلی بیشتر به هم توجه میکردن ولی وقتی قفص شون ازهم فاصله داشت و همو میدیدن خیلی عادی رفتار میکردن و به هم توجه نمیکردن و قناری نر برای قناری ماده نمیخوند بنضرتون همدیگرو ببینند بهتره برای جفتگیری یا بالا سرهم باشنند هم دیگرو نبینند چیکار کنم این دوتاقناریام باهم جفتگیری کنند

    فوریه 23, 2016 در 11:39 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      چک کنید اگر پرنده ماده نیز اماده شده است جفت کنید .در حال حاظر با علایمی که فرمودید میتوان گفت پرندگان شما به امادگی رسیده اند البته باید حتما پس ماده ماده نیز برای اطمینان بهتر بررسی شود

      فوریه 26, 2016 در 10:42 ب.ظ
  • مهدی آ.ه

    با سلام …
    ببخشید باید چطور به قناری ویتامین دهم؟
    قناریم پنج ماهشه.
    میرم پرنده فروشی قشنگ نمی گن چطور باید بهش ویتامین داد؟
    یکیشون مگه باید دوروزی یک باری مولتی ویتامین بدی بهش یکیشون میگه باید ماهی چند روز بدی وبس تا ماه دیده ؟
    یکشونم جای مولتی ویتامین بهش تی ان تی بده؟؟؟
    بنظرتون چکار کنم
    اگه میشه خودتون بگید کدومو بدم با این مشخصات قناریم چند روزی یک بار بدم بهش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ممنون از سایت خوبتون

    فوریه 14, 2016 در 11:58 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      ویتامین ها انواع و طیف مختلفی دارند. مولتی ویتامین را ماهی یکبار داده میشود به مدت یک روز اما انچه که نیاز است ویتامین سه گانه می باشد که در بین پرنده فروشان به ویتامین تقویت نطفه مشهور است(a.d3.e) این ویتامین را هفته ایی یکبار میتوانید بدهید. میزان مصرف 4 قطره در 50 سی سی اب(نصف جا ابی است)

      فوریه 16, 2016 در 7:09 ب.ظ
  • مهدی

    ببخشید در زمستان ها میشه وان گزاشت؟همان آب تنی!!!مریض نمی شه . اخه قناریم پنج ماهشه؟ چند وقت یکبار باشه یا همون چند روز یک بار باشه؟همینطور در تابستان چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ممنون لطفا راهنمایم کنید.

    فوریه 14, 2016 در 11:48 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر در منزل نگهداری مینمایید و محیط گرم است مشکلی ندارد هفته ایی دوبار را میتوانید استحمام دهید در تابستان هر 2 روز درمیان استحمامدهید البته ساعت10 صبح این اقدام را انجام دهید زمان مناسبتری است.

      فوریه 16, 2016 در 7:03 ب.ظ
  • مهدی

    باسلام خدمت سایت خوبتون…
    ببخشید قناریم پنجماهشه نر صبحا کمی صدا بیا ی کمی صدا دیه هم میره ولی تو روز دیه ساکته.
    چکار کنم بخونه ؟؟؟
    ممنون

    فوریه 5, 2016 در 1:54 ق.ظ
    • moh6019

      سلام: برایش در طول روز صدای خواندن قناری بگذارید تا تمرین کند و یاد بگیرد

      فوریه 6, 2016 در 1:03 ق.ظ
  • م.ه

    باسلام…
    ببخشد من قناریم چهار ماهشه افتاد قفسش فکر کنم ترسیده اخه قبل از اتفاق ی صدای می خوند نمی دونم چطوری ولی مثل ای قناری ها مست که اولش ی صدا یی مدن اونم مثل اینا بود فقط اولشو می خوند حالا هرچی صدا قناری شاد می زارم هیچی نمی گه ولی به اینطرف و اونطرف قفس هی می پره .
    بنظر شما چکار کنم .لطفا راهنمایم کنننی.
    ممنون

    فوریه 3, 2016 در 8:50 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      تا سه روز در ابش ویتامین اضافه نماییدتا استرس و شوک رفع گردد. من بعد یادتان باشد پرنده ایی که دچار شوک میشود باید از همان لحظه اول در ابش ویتامین اضافه نمود.

      فوریه 6, 2016 در 1:40 ق.ظ
  • مهدی ا

    با سلام
    ببخشید من ی قناری دارم زرد رنگ هستش بعضی وقتا انگتر پف می کنه ولی حتا تو قفسم نمی شه بگرم مش دونم می خوره(هفت تخمه.کتان.کمی ازرن.)؟بعضی وقتا صدا قناری هم میزارم کمی پف می کنه؟

    ژانویه 30, 2016 در 5:37 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      ابتدا پرندتان را ببرید نزد یک فرد ماهر تا برایتان جنسیتش را مشخص کند اینگونه بهتر میتوانید غلت را بفهمید.

      فوریه 2, 2016 در 9:01 ب.ظ
  • مهدی ا

    سلام
    ببخشید من ی قناری تازه آوردم چند روزه می گن پنج ماهشه چکار کنم که زود بخونه؟مست شه؟چی بهشم بدم ؟چون اولین بار خریدم ؟کمی هم لاغر؟
    ممنون از سایتتان…

    ژانویه 29, 2016 در 9:10 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      برای خواندن نیاز به قناری استادیا صدای قناری است که اگر قناری استاد ندارید میتوانید از صداهای قناری استفاده کنید و روزی چند بار برایش پخش نمایید . تغذیه نیز دانه کتان و دادن هفته ایی یکبار ویتامین است و پیروی از دیگر دستورات تغذیه ایی برای قناری میباشد.

      ژانویه 30, 2016 در 2:36 ق.ظ
  • محمد

    سلام آقای moh6019 خیلی از مطالب خوبتون تشکر می کنم حرف نظر دهنده ی اولی روهم ول کن

    ژانویه 18, 2016 در 11:58 ق.ظ
  • مهدی

    این جفنگیات را از کجات میاری؟

    ژانویه 9, 2016 در 5:19 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام
      دوست عزیز شما که جرات قرار دادن ایمیلتون رو هم ندارید و معلوم هم هست خیلی پر مدعا هم هستید لطفا بفرمایید کدوم قسمت این نوشته جفنگیات محسوب میشه ، وقتی دانش کافی ندارید و هیچ وقت دانش بعضا قدیمی و فرسوده خودتون رو گاهی زیر سوال نمی برید معلوم میشه روزی شما هم به افرادی مثل ما احتیاج پیدا خواهید کرد . تا اون روز موفق باشید

      ژانویه 9, 2016 در 7:06 ب.ظ
  • علی گلشنی

    سلام من یه قناری نر ویه ماده دارم نر مست میخوند. (وسط قفساشون یه کاغذ زدم همدیگه رو نمیبینن)تا این که من تصمیم گرفتم ناخوناشونو کوتاه کنم اینکارو کردم و کاغذ رو هم برداشتم همدیگه رو ببینن ولی از اون به بعد قناری نر و ماده هیچ کدوم صدایی نکردن تحرکشونم کم شد تا این که کاغذو گذاشتم دوباره حالا ماده خیلی تحرک داره و سرو صدا میکنه ولی نر باز بیحاله تخم مرغ وهویج هم میدم ولی به دلیل عدم اگاهی زرده تخم مرغ رو هم میدادم اشکالی که نداره؟مخلوط و کتان هم بهشون میدم لطفا راهنمایى کنید ممنون

    نوامبر 17, 2015 در 1:01 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      قبل از هر اقدامی برای دست گرفتن پرنده از دو روز قبل به پرنده باید ویتامین در حد مجاز داده شود تا پرنده دچار استرس نگردد. ویتامین تقویت نطفه قناری بگیرید و تا 3 روز به ازای هر 50 سی سی 4 قطره در اب حل نمایید و به پرنده بدهید و در محیطی گرم وان استحمامی بگذارید تا پرنده ابتنی نماید.با انجام این اقدامات پرنده به حالت سابق خود باز خواهد گشت.

      نوامبر 18, 2015 در 7:52 ب.ظ
  • Alireza-s

    با عرض سلام
    ی جوجه 8ماهه نر قناری دارم میخواستم بدونم چکار کنم ک ب خوندن بیاد هر از گاهی ی جیک میزنه ولی اواز نمیخونه
    غذاش هم مخلوط تخم کتان +ارزن و 7تخم هست
    هر دو روز سبزی و هویچ هم میدم
    تخم مرغ اپز هم هفته ای یک بار
    ممنون از راهنماییتون

    اکتبر 21, 2015 در 3:56 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر اطمینان دارید قناریتان نر است. توسط صدای قناری یا یک قناری دیگر که قابلیت اواز خوانی دارد پرنده را تعلیم اوازی دهید.قناری ها جهت اواز خوانی نیاز به تعلیم دارند. روزی 4 الی5 مرتبه به مدت10 دقیقه برایش صدای قناری بگذارید تا پرنده تمرین کند . اموزش اواز به قناری زمان بر است و بین30 تا60 روز زمان میبرد تا خواندن را بیاموزد.

      اکتبر 22, 2015 در 5:29 ب.ظ
  • Akbar mohamadi

    سلام من ی قناری زرد دارم تازه خریدم اصلا نمیخونه ازکجا بدونم جوجه اس ی ن وخیلی جنب وجوشش کمه میسه کمکم کنید راستی چجوری قناریمو مستش کنم

    سپتامبر 20, 2015 در 8:10 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      در حال حاظر قناری های قرص خوان نیز کم اواز میخوانند این شرایط فصل است و با ورود به پاییز و گذر از پاییز و بهبود دما در منزل توسط سیستم گرمایی اواز خوانی را پرنده انجام خواهد داد.بهتر است تا این مدت صبر نمایید.پاهای پرنده اگر شفاف و روشن و جسته پرنده کوچک باشد پرنده جوجه است .

      سپتامبر 21, 2015 در 8:43 ب.ظ
  • ahmad

    باسلام خواستم بدونم قناری تو این وقت از سال جفت میشه؟ ممنون

    جولای 4, 2015 در 11:30 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر در شهر شرد سیری زندگی مینمایید و دمای هوای شهر محل سکونتتان کمتر از۲۶ درجه باشد بعله قابلیت تولید مثل وجود دارد.برای نسل کشی دمای متعادل یه نیاز و عامل در ترغیب به تولید مثل است.

      جولای 5, 2015 در 10:39 ق.ظ
    • ahmad

      متاسفانه دما زیاده میشه یه اتاقو براشون خنک کنم؟اگه میشه باید چند درجه باشه؟ ممنون از سایت عالیتون

      جولای 5, 2015 در 10:10 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      خنک نمودن محیط نگهداری در زمان تکثیر لازم است. دمای مناسب بین۱۸ تا۲۶ درجه است میانگین این دما میتواند مناسب باشد.

      جولای 6, 2015 در 8:38 ق.ظ
  • TBZ

    سلام من یک قناری سبز دارم نر یک سال و نیم این به خوندن نیومد به علت اینکه اطلاعی در مورد جابه جا نکردن پرنده نداشتم و مدام میرفت تو پر ریز ولی الان داره صاف میکنه ولی حتی ریز هم نمیخونه
    پیش یکی دو تا پرنده فروش و قناری فروش رفتم گفتن که پرنده بدنش شته داره و لی من خودم شته ای در بدن پرنده مشاهده نکردم ولی گفتن این شته داره
    خلاصه از این قطره ها که میزنن پشت گردن قناری که شته هاش بره سه قطره مالیدم گفتن خوب میشه شتش
    شاه پرهای دمش دیگه داره کم کم بلند میشه و میاد بالا حالا چیکار کنم که زودتر به خوندن بیاد خسته شدم دیگه
    از قدیم میگفتن قناری سبز دهن پارست و حسابی میخونه ولی متاسفانه نمیدونم چرا این طفلک به خوندن نمیاد بهش هر سه روز مخلوط میدم و میوه و تخم مرغ آب پز و آب تنی
    مرسی از شما

    آوریل 11, 2015 در 8:43 ق.ظ
    • moh6019

      سلام:
      تمام موارد تغذیه پرنده را برایمان کامل ارسال نمایید؟مکان نگهداری و دمای نگهداری محیط پرنده را نیز برایمان کامل ارسال نمایید.ایا این پرنده را از جوجگی خود مورد پرورش داده اید؟نسبت به نر بودن پرنده اطمینان دارید؟تمامی این موارد را ارسال دارید تا برایتان بررسی نماییم

      آوریل 11, 2015 در 11:16 ق.ظ

ارسال دیدگاه غیر فعال است.

Back to نوشته‌ها