چگونه میشود فهمید قناری نر است یا ماده

 تشخیص جنسیت قناری نر وقناری ماده برای خیلی ازکسانی که  تازه کار در این امرهستند یکی از دشوار ترین و سخترین کارها میباشد به طوری که باعث سردرگمی و تشخیص افراد میگردد. اما لازم است بگوییم که گاهی مواقع حتی تشخیص جنسیت قناری برای افراد نگهدارنده قناری که سالیان سال نیز در این امر دارای تبحر بالایی هستند نیز دشواراست. خیلی عوامل و پارمتر ها میتواند در تشخیص درست جنست قناری نر و ماده ایجاد سردرگمی نماید.که باید همه اینها نیز لحاظ گردند.هر تشخیصی نیاز به داشتن اطلاعات  کاملی دارد که بر مبنای آن میتوانید  در امر تشخیص مهارت کافی را کسب نمایید.اعضای تیم تحقیقاتی سایت 6019 این افتخار را دارند که با انجام تحقیقات مستمردر نحوه تشخیص جنسیت قناری و همچنین دانش اعضای تیمی خود و در راستای اموزش صحیح همراه همیشگی شما عزیزان باشد امید داریم مورد قبول و رضایت شما دوستداران طبیعت قرار بگیرد.

1. برای تعیین جنسیت قناری در درجه اول  باید قناری به بلوغ کامل جنسی رسیده باشد و دوران جوجگی را پشت سر گذاشته باشد. در صورتیکه قناری هنوز جوجه باشد تشخیص به مراتب سخت تر ودشوارتر است حتی برای افراد حرفه ای که سالیان سال درامر نگهداری قناری هستند.

2.سن بلوغ و زمانیکه یک قناری قادر به جفت کردن و تولید مثل است 9 ماهگی میباشد (بلوغ قناری از زمانیکه جوجه قناری از تخم بیرون می آیدو بعد از گذشت 20 روز که جوجه قناری ها کمی پروار تر می شوندبایدمحاسبه شود که با حلقه های شناسه مخصوص پا میتوان این امر را تسهیل نمود ) با گذشت 9ماه از تولد جوجه قناری ها مخصوصا در جوجه های اول و دوم که تشخیص به مراتب راحتر است تا دیگر جوجه ها میتوان به راحتی تعیین جنسیت نمود .اما اگر شما قناری را از جای دیگر تهیه نموده اید و برای بار اولی است که از قناری نگهداری میکنید باید این نکته را از فروشنده یا مالک قناری سوال نمایید.در صورتی که قناری بالغ باشد  خرید راحتر میباشد اما اگر هنوز در دوران جوجگی و تولکی باشد باید حتما شروط خرید را ذکر کنید که در صورت تفاوت با گفتار قابل تعویض باشد

3. دانستن تولک بودن یا نبودن قناری نکته مهمی است.چرا که در دوران تولکی قناری چه ماده باشد چه نر بازهم تشخیص کمی دشوار است چون شباهت های ظاهری یکسان است مگر انکه مالک قناری گویای جنسیت قناری باشد و قطعیت کامل برنر یا ماده بودن پرنده بدهددر صورتی که فروشنده  دارای جا و مکانی ثابت نباشد صحت گفتار غیر قابل قبول محاسبه میشود پس سعی نمایید در هنگام خرید قناری از کسانی قناری را خرید نمایید که دارای جا و مکان ثابت و معتبری هستند تا در صورت عدم صحت گفتار بتوان بر حسب شرط جنسیت آن را تعویض نمود

4ملاک تشخیص نر یا ماده بودن قناری جسته و اندام اش نمی باشد و جسته قناری نمیتواند دلیلی خوب و مستعدلی بر نربودن یا ماده بودن قناری باشد. چراکه بخاطر علم ژنتیک و تکثیر نژادها وگونه های مختلف قناری نرو ماده با جسته درشت و ریز زیادی موجود است پس به یادداشته باشد گول هیکل قناری را در تعیین جنسیت نخورید.

5.قناری بخاطر اواز خوش و جذابش دارای هوادار و طرفدار بیشماری است و این خصلت را فقط قناری نر دارد. در صورتی که قناری نر لال نباشدآواز قرص و ممتد و زیبایش دلیل محکم و مستعدلی بر نر بودن جنسیت  قناری است.در صورتی که قناری ماده فقط توانایی جیک زدن های ریز را دارد و به ندرت و در زمان جفتگیری و مستی بیش از حداش اقدام به ریزه خوانی در حد خیلی کم و ضعیف میکند که به خاطر شرایط امادگی کامل برای جفتگیری پس ماده نماینگر جنسیتش خواهد بود

6.تعیین جنسیست جوجه قناری چند ماهه  به صورت ظاهری امری محال است و به ندرت و یا شانسی میتواند درست از آب دربیاید. و همچنین جوجه اول یا دوم بودن نیز دلیل محکمی برنریا ماده بودن قناری نمیباشد.و تا زمانیکه جوجه قناری ها بالغ نشده اند نمیتوان تعیین جنسیت را دقیق اعلام نمود.طبق گزارشات و مشاهدات تیم تحقیقاتی 6019 به دفعات  دیده شده که  تعیین جنسیت بعضی از گونه های قناری  بعد از گذشت 1 سال یا بیشتر میسر گردیده که به ندرت و در موارد خاص اتفاق می افتد.

 

7.در تصویر اول الت تناسلی قناری نر را مشاهد میکنید  که با در دست گرفتن و فوت در راستای دم و انتهای شکم  قناری الت جنسی قناری نماینگر شده است ,همانجور که در تصویر مشاهده میکنید الت قناری کاملا برجسته میباشد و حالت خم شدگی کمی به سمت دم دارد با پرهای ریز بر روی الت تناسلی که هم  برای امیزش و تولید مثل قناری است و هم دفع مدفوع. لازم است بگویم که زمانکه قناری نر اماده جفتگیری و تولید مثل است الت تناسلی اش دارای برجستگی بزرگتر وپف گونه میباشد همچون عکس زیر میباشد و در زمان تولکی از مقدار حجم آن تا حدود کمی کاسته میشود.

آلت قناری نر ,
عکس پس قناری نر

عکس آلت جنسی قناری نر

8.در تصویر دوم الت تناسلی قناری ماده را میبینید که  مثل قناری نر با فوت کردت در امتداد شکمش میتوان  شاهد الت تناسلی قناری ماده بود. همانطور که میبینید هیچگونه برجستگی همچون تصویر بالا  بر روی شکم قناری ماده مشاهده  نمی شود ومخرج و پس قناری ماده تا ابتدای رویش گاه دم نزدیک شده است و حالت دوکی شکل خوابید شده است, لازم است بگوییم در این عکس قناری ماده آماده تولید مثل است وفرم شکم و پس(الت تناسلی) قناری ماده به مراتب بزرگتر از حالت اولیه خود شده است و به طور کامل تغییر شکل داده است.الت جنسی قناری ماده نیز همچون قناری نر,برای تولید مثل و هم برای دفع مدفوع است. قناری ماده  در صورتی که در دوران تولکی باشد التش به طور کامل تغییر شکل می دهد و شبیه حالت الت تناسلی قناری نر میگردد و در صورتی که قبلا تخم گذاری کرده باشد شباهت التش به قناری نر بیشترهم خواهد شد .(یک روش راحت برای تشخیص جنسیت قناری ماده بالغی که هنوز اماده تولید مثل نشده است و قادر به تشخیص آن نیستید این است که قفس اش را به  قفس یک قناری نر قرص خوان و مست بچسبانید که در این مواقع  قناری ماده اقدام به نزاع و دور کردن قناری نر از محدوده خود میکند و حالت جنگجویانه به خود میگیرد که نمایانگر ماده بودن قناری است)

عکس پس قناری ماده اماده

عکس الت جنسی قناری ماده

9.روشهای علمی نیز برای تشخیص جنسیت قناری وجود دارد که نیاز به ازمایش و نمونه گیری دارد. که در این روشها میتوان با قاطعیت کامل جنسیت قناری را تعیین نمود.نمونه گیری و ازمایش  تست تسترون از خون قناری که یکی از بهترین روشهای تعیین جنسیت قناری است. و روش چیدن بال و ازمایش  دقیق  پرها هم روش دیگری است که میتوان در تعیین  از آنها بهره برد.

 

هموطن عزیزو گرامی :در حفظ و نگهداری منابع طبیعی و جانوری ودرراستای ارتقا زندگی بهتر برای همه مخلوقات خدا دلسوزانه کوشا و سخاوتمند باشید. تیم تحقیقاتی سایت ۶۰۱۹ از طرف خود و کلیه حافظان محیط زیست بخاطر این حس مسئولانه شما کمال تشکر را دارند( موفق و پیروز باشید)

نشر این مطلب بدونه ذکرنام منبع و نام تیم تحقیقاتی سایت۶۰۱۹ نشان از عدم رعایت فردی شما به حقوق دیگران است و درصورت رویت نشر بدونه نام منبع پیگری های لازم مبذول خواهد شد با تشکر از توجه ویژه شما

 

اشتراک گذاری این نوشته

نظر (70)

  • alireza

    سلام من یک جفت قناری دارم نر و ماده را از هم جدا کردم ماده را توی ی قفس انداختم رو به روی نر نرم خیلی صفت میخونه میخواستم بدونم اینا راکی جفت بدم که بخوام جوجه بگیرم ازشون.

    می 29, 2016 در 6:32 ب.ظ
    • moh6019

      اگر ماده و نر امادگی دارند و پسشان حالت تولید مثلی پیدا کردند باید جفت نمایید .

      می 29, 2016 در 11:12 ب.ظ
  • احمد

    سلام من دو عدد قناری نر دارم ک توی پرنده فروشی هردوشون میخوندن اما الان ک اوردمشون خونه بعد از چهار روز هیجکدومشون نمیخونن قفساشون روبروی هم توی یک اتاق هس ممکنه از این باشه

    می 25, 2016 در 2:01 ب.ظ
    • moh6019

      دچار استرس شده اند . تا چند روز ویتامین دهی شوند ابتنی نیز برایشان بگذارید رفع میشود مشکل

      می 26, 2016 در 5:13 ب.ظ
  • HOSEIN

    سلام ببخشید من یه قناری دارم کنار ناخونش کبود شده و فقط کنم شکسته ایا اگه خوب نشه برا ی.او در زمان جفت گیری یا تخم گذاری مشکلی پیش میاد؟؟؟

    می 13, 2016 در 3:43 ب.ظ
    • moh6019

      مشکلی ندارد.

      می 13, 2016 در 5:35 ب.ظ
  • فرهاد

    سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم جوجه قناری من موهای سرش هنوز در نیومدن یعنی دارن رشد میکنن چقدر دیگه موهاش کامل در میاد از کسی هم که خریدمش گفت جوجه تقریبا 5 ماه است چقدر دیگه میفته سر مستگی با این ریزه خونی و سر دهنی که میگیره

    می 6, 2016 در 1:48 ب.ظ
    • moh6019

      پرندگان پر دارند نه مو.تو 5 ماهگی باید پرهایش کامل شده باشد مگر اینکه به تولکی رفته باشد و همچنان پریزی و رشد پر داشته باشد در این سن نیز باید بتواند ریز خوانی کند و تعلیم داده شود که پرنده شما کمی مشکوک بنظر میرسد

      می 10, 2016 در 8:43 ب.ظ
  • jasem

    سلام قناریام امروز بعد پانزره روز یکی از تخماش تکیش کنده بود یه خورده ترکم برداشته بود خواستم بدونم کاری نمیخواد بکنم خودش بیرون میاد از تخم

    می 5, 2016 در 5:36 ب.ظ
    • moh6019

      اگر نطفه بسته است خود جوجه بیرون می اید لازم است ظرف ابتنی در این روز ها قرار داده شود.

      می 10, 2016 در 9:21 ب.ظ
  • فرهاد

    سلام من جوجه قناری گرفتم 4 ماهشه صدای قناری که میذارم براش تحریک میشه و ریزه خونی میکنه و زیر گلوش هم باد میکنه و سعی میمنه به صورت مستگی قناری ها بخونه ایا ممکنه نر باشه

    می 2, 2016 در 8:44 ق.ظ
    • moh6019

      بعله احتمال نر بودنش با درصد بالا وجود دارد مداوم براش اواز بذارید تا تمرین کند.

      می 4, 2016 در 3:48 ق.ظ
  • jasem

    سلام خواستم بدونم به طور معمولی تغذیه روزانه قناری چی خوبه بهشون بوم در حالت عادی واگه جوجه باشه که تازه از مادرشون جداش کرده باشم ویکی دیگه هم اینکه زمانی که تخم گذاشته باشن چی برای تغذیشون خوبه ممنون میشم جواب بدین چون تازه قناری گرفتم زمانی که گرفتم با سه تا جوجه بود الانم دوباره تخم گذاشتن اصلاعات زیادی ندارم بازم ممنون

    آوریل 30, 2016 در 1:47 ب.ظ
    • moh6019

      در بخشهای دیگر سایت اموزش نگهداری وجود دارد دستور عمل ها نیز وجود دارد میتوانید مطالعه نمایید.

      می 4, 2016 در 3:16 ق.ظ
  • jasem

    سلام خواستم بدونم ایا تغذیه کیک با تخم مرغ فلفل دلمه قرمز شیرین برای قناریهای زرد رنگ هم کارایی داره رنگ اونا رو تغییر میده یانه

    آوریل 30, 2016 در 1:42 ب.ظ
    • moh6019

      نخیر هیچ تاثیری ندارد بدتر بیمارش میکند.

      می 4, 2016 در 3:16 ق.ظ
  • jasem

    سلام من یک جف قناری دارم که جفت گیری ازشون کردم الان جوجه هاش بزرگ شدن از تو لونه بیرون اومدن وباز شروع به تخم گذاشتن کردن میشه راهنمایی کنین کی جوجه هاش جدا کنم چون هنوز مادره داره بهشون غذا میده

    آوریل 29, 2016 در 6:20 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر جوجه ها پر گرفته اند کم کم باید تغذیه کمکی مصرف نمایند.این حداقل الزامیست برای جداسازی در صورتی که قابلیت تغذیه ندارند باید صبر نمایید تا خودشان تغذیه کنند و یا اگر ماده انهارا مورد نزاع قرار میدهد بهتر است جوجه ها را با پرنده نر در یک قفس مجزا باشند تا نر انها را تغذیه کند.

      آوریل 30, 2016 در 12:36 ب.ظ
  • بهنام

    سلام/یه قناری ماده پرتغالی دارم چطوری خیلی زود اماده امادش کنم ؟راه سریع میخوام/ممنون

    آوریل 28, 2016 در 1:35 ق.ظ
    • moh6019

      تا یک هفته مداوم هویج و تخم مرغ ابپز رنده شده بدهید به همراه مولتی ویتامین و هر روز هم وان ابتنی برایش بگذارید.

      می 4, 2016 در 1:55 ق.ظ
  • باقر

    اگر امکان داره در ارتباط با تولکی توضیح بدین.ایا بیماریه وبه خاطر چی ایجاد میشه؟؟؟راه درمان هم داره؟؟؟تشکر از زحمات شبانه روزیتان.

    آوریل 27, 2016 در 12:52 ق.ظ
    • moh6019

      ما در مطالب سایت نگارش مرجعی درباره تولکی پرندگان داریم که میتوانید مطالعه نمایید.

      می 4, 2016 در 2:09 ق.ظ
  • باقر

    سلام و سپاس میخاستم بدونم،از کجا باید فهمید قناری ماده آماده جفت خوردن هست. و باید اون رو در کنا نر قرار داد.

    آوریل 27, 2016 در 12:49 ق.ظ
    • moh6019

      قناری ماده اماده پس مخرجش کاملا کله قندی میشود و به سمت دم کشیده میشود برخلاف قناری نر که حالتی عمودی دارد.یکی از نکات بارز قناری ماده اماده پاره کردن کاغذ های کف قفس است.

      می 4, 2016 در 2:10 ق.ظ
  • باقر

    سلام وسپاس فراوان.من یه جفت قناری دارم که تو یه قفس هستن. اما جفت نخوردن.یه مدت از هم دور بودن وقناری نر بلند آواز میخوند. وماده براش صدا میکرد. ولی وقتی دوباره کنار هم گذاشتم خبری از جفتگیری نشد. با این که از نر و ماده بودنشون مطمعنم. و میدونم که هر دو کاملا سالم هستم اما علت جفت نخوردنشون رو نمیفهمم.لطفا راهنماییم کنید. باز هم تشکر

    آوریل 27, 2016 در 12:43 ق.ظ
    • moh6019

      باید بررسی شود که ماده اماده است یا نه. پس ماده بررسی شود.گاهی مواقع ماده چربی میگیرد که تورم های زرد رنگی در اطراف مخرج یا جناق سینه نقش میبندد که این امر نیز مانع از جفتگیری میشود.

      می 4, 2016 در 2:12 ق.ظ
  • قاسم دبات

    سلام ممنون از راهنمایی شما قناریم ماده دراومد و با قناری دوستم که قناری سرخ مست مست و اماده گذاشتم چهار روز با هم گذاشتم و صاحب قناری دوستم میگم قناریشو برد الان بعد از دوروز که ماده قناری تنها توقفس موند اولین تخمش گذاشت .دوسوال داشتم 1- تخمهای که میزاره نطفه دارن چون من خیلی بارها جفت گیریشون دیدم 2-قنار ی7 ماه که تاز خریدم وریزه خونی میکنه رو باش بزارم و قناری ماده تنهای میتونه از تخمها نگهداری کنه.. ممنوم

    آوریل 24, 2016 در 11:52 ق.ظ
    • moh6019

      احتمال نطفه پذیری وجود دارد میتوان امیدوار بود.نیازی به نر نیست تخم گذاری ها تکمیل شود ماده خود قادر به خوابیدن است.

      می 3, 2016 در 11:37 ب.ظ
  • علی

    سره نر را بقل قناری نر انداختم. و دوتا ییشون میخونن میخواستم بدونم در آینده مشکلی برایشان پیش نمی آید

    آوریل 20, 2016 در 3:46 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:
      مشکلی وجود ندارد فقط دهن اوازیشان همسان میشود هر کدام که بهتر بخواند پرنده دیگر از آن تقلید میکند.

      آوریل 21, 2016 در 1:28 ق.ظ
  • قاسم دبات

    سلام دوست عزیز من یک جوجه قناری سفید دارم که الان 8ماه داره ولی هنوز نمیخونه البته این دو ماه که از پدرو مادرش جدا کردم . فروشنده میگه نر ولی نمیدونم چرا نمیخونه خیلی هم بش میرسم تقویتش کردم ولی باز هم فقط جیک جیک میکنه خواهشن راهنمایی کنید اگه ماده است ردش کنم ممنون

    آوریل 16, 2016 در 9:57 ق.ظ
    • moh6019

      سلام:
      قناری که مورد تعیلم اوازی قرار نگیرد و آنهم جوجه ایی که دوران اموزش را بدونه تعلیم دهنده سپری نموده قابلیت اواز خوانی ندارد . باید حتما یا قناری استاد و اواز خوان کنارش باشد و یا برایش اواز قناری گذاشته شود تا اموزش ببیند. در صورتی که نتواند بخواند پرنده ماده است و بهتر است رد کنی.

      آوریل 17, 2016 در 6:51 ب.ظ
  • محمد

    سلام
    من دو روز پیش یه قناری خریدم ولی تا الان هیچ صدایی ازش در نیومده
    حتی یه جیک جیک کوچولو هم نکرده
    امکان داره بخاطر شرایط محیطی باشه و هنوز بهش عادت نکرده باشه ؟
    یا لاله !

    آوریل 6, 2016 در 12:02 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر پرنده در موقع خرید اواز میخوانده که علت مربوط به جابجایی است که با ویتامین و طی زمانی 2 هفته ایی و عادت کردن پرنده به محیط رفع میشود.اما اگر پرنده به طور کل از موقع خرید اواز نمیخوانده باید بررسی کنید پرنده چه میزان سن دارد . جوجه است یا بالغ. نر است یا ماده.و اینکه اگر جوجه است مورد تعلیم قرار گرفته یا خیر. و در اخر نیز تولک نرفته باشد .

      آوریل 7, 2016 در 7:48 ب.ظ
  • محمد

    سلام من دو جفت قناری جوجه خریدم تازه دارن جیک جیک میکنن وپای یکیشون کبود شده نمیتونه وایسه بردم نشون دادم گفتن شکسته آیا خوب میشه آگه ببندم

    مارس 26, 2016 در 9:55 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:
      شکستی های پا به ندرت ترمیم میشوند و پرنده دچار نقص تا اخر عمر خواهد بود بهبود نسبی پا با احتمال 50 درصد وجود دارد.

      مارس 28, 2016 در 8:05 ب.ظ
  • hasan

    سلام:
    الان اخه یک ماه گرفتم ام کز میکنه امکان داره چربی اورده باشه.بعد چه ویتامینی بهش بدم

    مارس 13, 2016 در 10:42 ق.ظ
    • moh6019

      سلام:
      در مورد چربی گرفتن باید بدن پرنده بررسی گردد .کز کردن علل زیادی دارد میتواند به تولکی مربوط باشد. بیماری باشد و تغییرات دمای و یا شک.برررسی از نزدیک توسط یک فرد ماهر بهترین روش اطمینان است.

      مارس 13, 2016 در 11:03 ب.ظ
  • hasan

    باسلام :

    من قناری تازه گرفتم یکی جوانه اما نمیخونه همش کز میکنه یجا

    مارس 12, 2016 در 6:30 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      باید این پرنده مورد تعلیم قرار گیرد برایش روزانه اواز قناری بگذارید یا یک قناری اواز خوان در کنارش بگذارید.کز کردن نیز برای استرس جابجایی است با دادن ویتامین رفع میشود.

      مارس 12, 2016 در 8:16 ب.ظ
  • mahdi ghanbari

    سلام
    ببخشید من دوس ندارم قناریمو دستم بگیرم,روش دیگه ای اگه میشه مطرح کنید

    فوریه 20, 2016 در 3:51 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      ببرید فرد دیگری برایتان ببینند.

      فوریه 21, 2016 در 2:32 ب.ظ
  • ادریا

    سلام من طبق گفته شما قناری هامو جفت کردم.امروز تو قفس ماده 2 تا تخمه.چطور میشه فهمید تخم نطفه داره یا نه

    ژانویه 28, 2016 در 6:57 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      بعد از گذشت 6 روز میتوانید با تست زیر یک منبع نوری متمرکز از نطفه دار بودن اطمینان حاصل نمایید.در صورت وجود لکه سیاه تخم نطفه دار است.

      ژانویه 30, 2016 در 2:43 ق.ظ
  • جواد

    سلام من طبق گفته شما قناری هامو جدا کردم.امروز تو قفس ماده 2 تا تخمه

    ژانویه 28, 2016 در 6:32 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      تخم ها را در لانه ایی جا ساز کنید و پرندگانتان را جفت نمایید و تا6 روز دیگر با منبع نوری چک کنید علائم خونی یا لکه سیاه در صورتی که در تخم رویت شود دارای نطفه است.

      ژانویه 29, 2016 در 12:24 ق.ظ
  • ادریا

    سلام ممنون از اطلاعاتتون.من ی جفت قناری دارم که قبل از مستی کردمشون تو ی قفس.حالا تکلیف چیه.اخه دوستا میگن جداش کنم.با تشکر

    ژانویه 24, 2016 در 7:55 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اشتباه بوده کارتان پرندگانتان را جدا نمایید و به دور از هم نگه دارید تا کاملا اماده برای تولید مثل شوند.

      ژانویه 26, 2016 در 3:46 ق.ظ
    • ادریا

      با سلام وتشکر.
      به گفته شما پرندهارو جدا کردم .اما خیلی بی تابی میکنن.مشکلی نداره قفسارو زیر هم بزارم؟

      ژانویه 26, 2016 در 9:58 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      نخیر مشکلی وجود ندارد

      ژانویه 30, 2016 در 3:20 ق.ظ
  • خسرو

    سلام.من یه قناری ماده خریدم که با قناری های ماده ی دیگه جفت گیری میکنه و بلند آواز خوانی میکنه و از طرفی وقتی رهاش میکنم به طرف قفس قناری نر میره و قناری نرم هم میره پیش اون حالا با این اوصاف قناری من نره یا ماده؟

    دسامبر 15, 2015 در 7:22 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      این گفته شما کاملا عجیب است و در قناری ماده غیر قابل دید است اچه که شما فتگیری مینماید شاید چیز دیگری است . بهتر است قناری خود را نزد فردی با مهارت بالا ببرید تا جنسیت دقیق را برایتان مشخص سازد ما از روی بیانات ناقص جنسیت تعیین نمی نماییم.

      دسامبر 17, 2015 در 7:16 ب.ظ
  • بهنام

    سلام قناری های من تفریبا یه سالشون رد شده ونرهم مواقعی اواز میخونه اما بهطور دایم ویک سر نه من نرو ماده رو جدا کردم اما هم دیگرو ميبینن برای جفتگیری.همین کارو ادامه بدم یا همدیگرو نبینن؟البته تاعید صبر میکنم تا مست بخونه میشه راهنمایی کنید ممنون

    دسامبر 11, 2015 در 11:20 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      پرندگان خود را طوری نگه داید تا همدیگر را نبینند اینگونه موفقعیت بیشتری در جفت زدنشان دارید.

      دسامبر 13, 2015 در 12:57 ق.ظ
  • حسین کنعانی

    سلام خوبید ببخشید یه سه تا قناری دارم تقریباً 1سالشونه الان هم نمی دونم کدام نره و کدام مادس لطفا زود راهنمایی کنید چون می خوام زود جفت گیریش کنم
    باتشکر

    نوامبر 29, 2015 در 12:31 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      در این سن پرنده قناری نر اواز خوانی میکند و این نشانه بارز نر بودن قناری است در صورتی که ماده ها اواز خوانی ندارند. برای تشخیص پرندگانتان را به یک فرد ماهر نشان دهید.

      دسامبر 1, 2015 در 10:10 ب.ظ
  • محمد

    سلام یه قناری دارم زیاد ریزه خونی میکنه ولی پسش به ماده اماده نمیخوره (باد نکرده)خودم فکر میکنم جوجه نر باشه.ولی میخواسم بدونم ماده که هنوز اماده نشده مست میشه و از روی مستی ریزه خونی کنه(کت کتم نمیزنه)
    با تشکر از سایت خوبتون

    نوامبر 28, 2015 در 8:08 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      در صورتی که ماده سنی بالای یکسال داشته باشد امکان ریزه خوانی اش حتی در صورت عدم امادگی وجود دارد.بهتر است پرندتان را نزد فردی مهار ببرید تا برایتان بررسی نماید.

      دسامبر 1, 2015 در 11:01 ب.ظ
  • علی

    سلام
    قناری من وقتی میذارمش تو ظرف اب می پره بیرون
    چه کار کنم؟

    نوامبر 25, 2015 در 8:23 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      قرار نیست شما پرنده را استحمام دهید. تنها کاری که شما باید انجام دهید قرار دادن ظرف استحمام در قفس است خود پرنده قادر به ابتنی و استحمام است . کار شما کامملا اشتباه و غلط است از انجام ان به شدت پرهیز نمایید.

      نوامبر 26, 2015 در 9:24 ب.ظ
  • علی

    سلام دوست عزیز
    من قناریم رو تو تابستان روز ها بیرون بود و شب ها خانه بود و تقریبا دو ماهه که رفته تو لک و وقتی دستم رو میبرم تو قفس می پره رو دستم و نوک میزنه
    میخواستم ببینم علتش چیه؟؟؟
    واقعا سایت عالیه
    همین سایت رو درباره مرغ عشق هم خواندم
    خیییلی عالیه
    لطفا برا پرنده های دیگر هم سایت بگذارید.

    نوامبر 24, 2015 در 9:44 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      پرنده ایی که به تولک میرود را نیاز زیاد در قفسشان دست برد و بهتر است تغذیه شان را کنترل و نظافت و استحمامشان منظم باشد و تا حد ممکن نیز دمای هوا کمی گرم و ثابت باشد تا دچار شک و استرس نگردد. پرنده ایی که در تولکی است کاملا حساس و قابلیت دچار به بیماری است.حالت نوک زدن پرنده تدافعی است و عکس العمل بیشتر برای دفعاع از خود است. نگران نباشید.

      نوامبر 25, 2015 در 6:40 ب.ظ
  • چنگیز

    اقا قناری من از وقتی بدنیا اومده چشماش قرمز هست؟؟خیلی هم به داداشش وابسته هست جداشون میکنم اونی ک چشمش قرمزه یکسر سوت میزنه.ایا این کوره؟؟جریان چیه؟؟

    فوریه 1, 2015 در 8:41 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      جوجه قناری هایتان چند روزه هستند؟

      فوریه 1, 2015 در 4:05 ب.ظ
  • محمد

    سلام سوال کردم ج ندادی اگه یاد نداری خو یه چیزی بزار که نمیدونی سه روزه دارم میام تو سایته تون منتظر ج ولی جوابمو ندادی… حالا ولش اون سوالارو دیگه نمیپرسم فقط پرایه قناری کی پرنگ میضه مثله مامان و باباش

    ژانویه 24, 2015 در 5:16 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      دوست گرامی پاسخ شما در این قسمت( فلج و ضعف سیستم ایمنی پرندگان خانگی )داده شده است.بعلت انکه شما فردی فراموش کار هستید لازم است در هر قسمتی از سایت سوال میپرسید آن بخش را در برگه ای یاداشت نمایید تا یادتان بماند و دیگر زود قضاوت ننمایید.
      . از این پس نیز هر سوالی را دارید در تایپیک مربوطه مطرح نمایید در غیر این صورت در صورت عدم موضوعیت به قسمت پاسخ داده نخواهد شد. تمامی پاسخ های ما در صورتی که ایمیل خود را درست نوشته باشید به همان ادرس ایمیل ارسال میگردد

      ژانویه 24, 2015 در 8:11 ب.ظ
  • رضا

    این چیه نوشون دادی زشته

    ژانویه 15, 2015 در 3:01 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      چیز خاصی نیست شما جدی نگرید

      ژانویه 15, 2015 در 2:39 ب.ظ
  • بیات

    بزرگوار این چرت و پرتها چیه نوشتین در باره تشخیص جنسیت قناری .

    دسامبر 31, 2014 در 12:04 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام و خسته نباشید:
      اگر شما مدعی در این امر هستید میتوانید بنویسید و برای ما ارسال نمایید تا مورد استفاده عموم قرار گیرد ما خوشحال میگردیم از تجارب دیگران استفاده نماییم

      دسامبر 31, 2014 در 12:20 ب.ظ

ارسال دیدگاه غیر فعال است.