قناری از چه زمانی قادر به تولید مثل است

قناری را می توان در سن 9 ماهگی برای تکثیر و جوجه کشی جفت کرد(نکته: این زمان یک ماه بعد از تولد جوجه ها محسوب میشود در قناری های بالغ بخاطر سپری شدن این مدت دیگر لزومی در تجیل به این زمان نیست)و از یک جفت قناری  به زبان علمی (کلاچ ) 4-6 تخم پس از جفت گیری به دست می اید زمان سر دراوردن جوجه ها از تخم  حدود 14 روز میباشد. همانطور که دیگر حیوانات خانگی نیاز به رسیدگی دارند، قناری نیز در پرورش نیاز به تعهد زیادی از زمان و تلاش روزانه نیاز دارد. بنابراین، توصیه ماآن است که همیشه قبل از هر اقدامی به دنبال مشاوره و انجام پژوهش مناسب برای جفت زدن و پرورش قناری باشید .شما زمانی موفق به پرورش و اصلاح نژاد از قناری خواهید شد که به اندازه کافی اعتماد به نفس در این کار داشته باشید

قناری چند سال عمر می کنند؟

طول عمر قناری به طور گسترده ای متفاوت است. اگر از قناری به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری میکنید و در این مراقبت به خوبی به ان رسیدگی کنید عمری بالغ بر 10سال را خواهد داشت که این امر مستلزم رعایت تمام اصول نگهداری و درمان قناری میباشد

انواع مختلف قناری راکه می تواند به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنید کدام نژاد هاهستند؟

قناری در نژادهای مختلف وجود دارد، اصالت کشوری قناری، و رنگ. نژاد مشترک از قناری است، نی لبک، کاکل دار و یورکشایر. رنگاهی معمول از قناری ها عبارتند از زرد روشن، سفید، براق و چند رنگ قهوه ای و سبز,پرتغالی,ابلغ در انواع رنگ است.

آیا میشودقناری رادر رنگ و نوع های مختلف تکثیرو پرورش داد؟

امروزه قناری را میتوان تقریبا در هر رنگی به جز رنگ آبی واقعی تکثیر کرد. در حالی که طبق گزارش انجام شده قناری را با رنگ سیاه و سفید نیزدر معدود کشوری تکثیر نموده اند،که این نژاد نادر است. canneries (قناری)مدرن در طیف گسترده ای از رنگ هاوجود دارند,زرد,سفید,آبی, قرمز, و بسیاری از فام های (رنگها)دیگر.

قناری که به طور خاص در انواع رنگها پرورش داده میشود که به عنوان “قناری colorbred.” نامبرده میشوند. علاوه بر اینکه رنگهای مختلف که در بالا به آن اشاره شد، قناری colorbreed شامل زیر مجموعه هایی با نام جهش یافته و ژنتیکی نیز به صورت مختلف یافت میشود از جمله ,اینو، موزاییک,اوپال,پارچه اطلس نما و گونه های زیاددیگری از نژادهای خاص وجود دارد. نژاد هایی که برای شکل و ساختار انها با استفاده از علم ژنتیک تکثیر شده اندو از انواع معروف وشناخته شده در “نوع قناری.” محسوب میشوند.که شامل نژادهای محبوب از قناری در دنیا هستند مانند نی لبک, gloster,یورکشایر و بسیاری دیگر.

آیا فقط قناری برای پرورش و به عنوان یک حیوان خانگی از لحاظ خواندنش نگه داشته میشود؟

برای کسانی که به دنبال خواندن و اواز ملودیک قناری هستند، نژادهای متعدد وجود دارد که هر کدام سبک و خواندن خاص خود را دارند . تعداد کمی از این نژاد عبارتند از رولر آلمان، timbrado اسپانیایی، خواننده آمریکایی، و waterslagger که در گروه نژاد های منحصر به فرد است وهر کدام  دارای صدای خاص خود در اواز خواندن هستند.

اگر شما تصمیم گرفته اید که در منزل خود از قناری به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری کنید ، باید از خود مطمئن شوید  که وقت وجای مناسب برای قناری را دارا هستید. های . به قناری باید اجازه داده شود به راحتی در قفس پرواز کندپروازکردن یکی از مهمترین نکات در سلامتی و شادی قناری ها  است. قناری علاقه شدیدی به پرواز و جست و خیز دارد پس هرگز سعی نکنید قناری را با استفاده از قفس های کوچک از پرواز محرم کنید که این امر باعث کرختی و بیحالی و بیماری در قناری خواهد گردید استفاده از قفس های بزرگتر بهترین گزینه برای حفظ سلامتی قناری محسوب میشود.

هموطن عزیزو گرامی :در حفظ و نگهداری منابع طبیعی و جانوری ودرراستای ارتقا زندگی بهتر برای همه مخلوقات خدا دلسوزانه کوشا و سخاوتمند باشید. تیم تحقیقاتی سایت ۶۰۱۹ از طرف خود و کلیه حافظان محیط زیست بخاطر این حس مسئولانه شما کمال تشکر را دارند( موفق و پیروز باشید)

نشر این مطلب بدونه ذکرنام منبع و نام تیم تحقیقاتی سایت۶۰۱۹ نشان از عدم رعایت فردی شما به حقوق دیگران است و درصورت رویت نشر بدونه نام منبع پیگیری های لازم مبذول خواهد شد با تشکر از توجه ویژه شما

اشتراک گذاری این نوشته

نظر (57)

  • سلمان

    سلام‌‌‌ من‌ یک‌ جفت‌ قناری‌ دارم‌‌ مادش‌ مثل‌ بلبل‌ با‌ صدای‌ بلند میخونه‌‌ گاه‌گداری‌‌ نرشم‌‌ عشقی‌ میخونه‌ با‌صدای‌ بلند‌‌‌ خصوصا‌ وقتی صدای‌ مادر‌ میشنوه‌‌ الان‌ قفسارو‌ بردم‌ نزدیک‌ هم‌‌ قناری‌ نرم‌ فقط‌ میپره‌ اینورو‌اونور‌جیک‌جیک‌ میکنه‌ میشه‌ جفتشون کنم‌‌ فک‌ میکنم‌ پست‌ نرم‌ در‌اومده

    فوریه 29, 2016 در 11:36 ب.ظ
    • moh6019

      سلام :
      بعله جفتشان کنید

      مارس 3, 2016 در 12:51 ق.ظ
  • ابوالفضل

    سلام ببخشید من برای قناری ام که دوماه دیگه بالغ میشود هفت تخم میدم بیش تر اوقات هم در کنارش میوه و تو آبش مولتی ویتامین می‌ریزم اشکالی نداره برنامش البته تکانم بیش تر اوقات میدم

    فوریه 21, 2016 در 7:17 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      بیش از حد از هفت تخم در جیره استفاده ننمایید و هفته ایی 2 بار در حد کم منعی ندارد . دادن میوه نیز در حد متعادل کفایت دارد زیاده روی نکنید . ویتامین نیز هفته ایی یکبار کفایت دارد بیش از حد ندهید.

      فوریه 24, 2016 در 1:22 ب.ظ
  • الیاس

    با سلام
    من قناری نر داشتم رفتم الان براش ماده گرفتم انداختمشون کنار هم الان نره اصلا اواز نمیخونه شاید تو روز یک بار بخونند دعوا هم میکنند دو روز میشه ماده را گرفتم

    فوریه 20, 2016 در 1:58 ق.ظ
    • moh6019

      سلام:
      اگر مادهتان اماده است جفت خواهند شد. نزاع تا 3 روز اول عادی است اگر بیشتر طول بکشد نشان از عدم امادگی ماده است.

      فوریه 21, 2016 در 2:37 ب.ظ
  • علی

    سلام
    قناری نر وماده چه مدت جدا از هم مست می مانند.

    ژانویه 18, 2016 در 10:07 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      این امر بستگی به حفظ شرایط محیطی و تغذیه ایی دارد. در صورتی که دما کم باشد و تغذیه بیش از پر بار نگرددد و ویتامین دهی در تایم خود اجرا شود تا1 ماه میتوان پرندگان را به همان حالت نگهداری نمود البته در مورد نرها این زمان بیشتر است که با گذشت فصل تکثیر باعث پس رفتن پرنده در صورت عدم جفت زدن میگردد.

      ژانویه 20, 2016 در 10:59 ق.ظ
  • عباس

    ببخشید تو دوره جفت گیری و تخم گذاری چی بهشون بدم؟
    همیشه بهشون هفت تخم میدم.
    هفته ای یبارم تقویت نطفه به نر میدم.
    مشکلی نداره تغزیشون؟

    دسامبر 31, 2015 در 8:28 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      از سفیده تخم مرغ ابپز و میوه جات مجاز استفاده نمایید.باقی مواردتان مناسب است.

      دسامبر 31, 2015 در 11:54 ب.ظ
  • عباس

    سلام ببخشین باز مزاحم شدم…
    قناری مادم مسته.قناری نرم نمیخونه ولی تا قبل اینکه بندازمشون پیش هم مدام به قفس میپرید و پسش هم متورم شده…
    حالا بعد سه روز که انداختمشون پیش هم یه جیک جیکی با صدای کمی میکنن و نوکاشون زو به هم میزنن.لونه هم با پنبه امروز براشون گذاشتم ولی یسری از پنبه هارو ریختن کف قفس…
    از کجا بفهمم که جفت میشن؟میشه راهنماییم کنید؟ممنون

    دسامبر 29, 2015 در 7:55 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر قبل جفت شدن قناری نرتا اواز خوانی مداوم داشته است علت قطع اوازش نیاز به جفت بوده که حاصل شده است . اگر نوک گیری شکلیت نزا ندارد نشان از جفت شدن پرندگان به درستی است.بهتر است تقویت شوند در همان حالت انشالا تخمگذاری خواهند نمود.

      دسامبر 31, 2015 در 6:34 ب.ظ
  • اميرحسين

    با سلام.من ميخواستم يك جفت قنارى بخرم ميخواستم در خريدم راهنماييم فرماييد.
    من جاى خواصى براى قنارى ندارم ،اگر خيلى صدا نداشته باشه ميتونم توى اتاق خودم يا پذيرايى بذارم .در اين رابطه هم اگر ميتونيد راهنماييم كنيد.ممنون از سايت خوبتان

    دسامبر 24, 2015 در 9:06 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اصول نگهداری پرندگان در اتاق و محیط خواب توصیه نمیشود. قناری ها در کل سال اواز خوانی ندارند و غالبا حدود6 ماه از سال را اواز خوانی میکنند که این نیز بستگی به تحمل دیگر اعضای خانواده دارد که باید با خانواده خود مشورت نمایید و نظر رضایتمندانه انها را نیز کسب نمایید . اگر نظافت پرنده را رعایت نمایید قرار دهی آن در محیط پذیرایی منعی ندارد.

      دسامبر 25, 2015 در 10:44 ب.ظ
  • حمید

    سلام من دو ماه هستش قناری جوجه خریدم الا من نمیدون نره یا ماده هستش چون با صدای کم میخونه. راه فهمیدن نر یا ماده بودنش چه طوریه

    دسامبر 5, 2015 در 12:05 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر ریزه خوانی کند نر است اگر جیک بزن تشخیص برای شما با رهنمایی غیر ممکن است و حتما باید پرنده توسط یک فرد ماهر بررسی شود تا تعیین جنسیت گردد.

      دسامبر 5, 2015 در 6:14 ب.ظ
    • سروش افلاطون

      سلام ! دوست عزیز الان 4-5 روزه که لانه گزاشتم برای قناری ها !
      چقد باید لانه باشه تا تخم بزارن؟
      هرزگاهی میپره ماده رو لانه ولی ثابت نیست
      بعد از قرار دادن چند روز لانه باید تخم بزارن؟
      و اگه مثلا تا ده روز نزاشتن چیکار کنم ؟
      میشه بشکافید واسم ! مرسی
      منتظرم…

      دسامبر 7, 2015 در 9:17 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      پس از قرار دهی لانه ماده درون لانه را چاله میکند و بعداز4 تا7 روز تخمگذاری صورت میگیرد. در صورتی که پرندگان در طی این مدت جفتگیری,عدم لانه سازی و عدم تخمگذاری نکردند پرندگان جدا سازی نمایید

      دسامبر 7, 2015 در 4:03 ب.ظ
  • مهرنوش

    سلام من یه سوال داشتم ما دوتا قناری نر و ماده داریم 1.5 یالشونه قنای نر نمیخونه جفت گیری هم نمیکنه از هم جدا هستن ممنون میشم راهنمایی کنید.

    نوامبر 14, 2015 در 7:49 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      عدم اواز خوانی نر علل بسیاری دارد. در صورتی که پرنده تولکی یا پریزان فصلی را پشت سر نگذاشته است علت میتواند این امر باشد .بروز بیماری و کمبود منابع ویتامینی و املاحی نیز از علل دیگر است.گاهی اوقات نگهدارنده تمام موارد را رعایت نموده و باز پرنده قابلیت خواندن ندارد. که باید بررسی نمود در گذشته پرنده اواز خوانی داشته است یا خیر. اخرین مرحله پریزی پرنده چه زمانی بوده است؟ تغذیه و نوع نگهداری و مکان نگهداری چگونه است. این موارد را ارسال دارید تا بررسی نماییم.

      نوامبر 14, 2015 در 11:04 ب.ظ
    • سروش افلاطون

      سلام ..دوست عزیز من چنز روزه قناری خریدم زرد ! پیش هم در قفس جدا گذاشتم اروم بودن و برای هم دیگه این ور اونور میرفتن ؛ چند روزی جدا کردم طوری ک فقط صدای هم دیگر رو بشنون ! قناری نر خیلی میخوند و ماده هم صداری ریزی داشت ! مشخص بود دارن برای هم دیگه میخونن…امروپز با اظلاعاتی ک بدست اوردم گذاشتمشون توی یک قفس کنار همن و اروم بدن هیچ جنگ و دعوایی، کار درستی کردم ؟ میتونن تولید مثل کنن؟ کی باید لانه بزارم !
      اینم بگم که تغذیه خوب میرسم بهشون و اولین قناری هست که نگه میدارم !
      منتظر جوابتونم

      با تشکر

      دسامبر 2, 2015 در 11:48 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      نکاتی که فرمودید نشان از امادگی پرندگان است.بهتر است برای حصول اطمینان پس پرندگان را بررسی نمایید در صورتی که در حالت اماده و متورم باشند پرندگان شما اماده جفت زدن هستند و عملکرد شما صحیح بوده است. لانه را بعد از4 روز در قفس قرار دهید.

      دسامبر 4, 2015 در 8:32 ق.ظ
  • وحيد

    سلام
    قناري ها رو در فصل بهار پيش هم انداختم اما جفت نشدن
    الان در فصل پاييز ميخوام جفت کنم قفس ها رو کنار هم گذاشتم اما نر اصلا نميخونه آيا بايد جدا و با فاصله گذاشت يا کار ديگري نياز است

    اکتبر 2, 2015 در 2:55 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      تا زمانی که پرنده نر قرص اواز نخواند نباید پرندگان جفت شوند عجله نکنید برای فصل جفت 2 ماه دیگر باید صبر نمایید.

      اکتبر 4, 2015 در 2:10 ب.ظ
  • elyas

    سلام وقت بخیر.من یک قناری ابلغ دارم که فکرمیکردم ماده هست.اما الآن چندوقته دقیقا مثل قناری نر میخونه فقط صداش ضعیفه.داداشش بلند میخونه یعنی جیغ میزنه…حالا این ماده هست؟قناری ماده میخونه اصلا؟

    سپتامبر 15, 2015 در 4:16 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      برخی قناری های ماده نیز قابلیت خواندن دارند که تن صدایشان کم و در فواصل کوتاه و بی ریتم اواز میخوانند. علت میتواند مربوط به جهش ژنی . امادگی پرنده, استفاده از تغذیه نا متعارف و بی حد محرک باشد.

      سپتامبر 15, 2015 در 10:31 ب.ظ
  • کیوان کاژه

    با سلام و احترام
    یه قناری ماده دارم که یک ماه پیش ۵ تا تخم گذاشت بعد از حدود ۱۰ روز که مرتبا رو تخما می خوابید متوجه شدم تو هیچ کدوم از تخماش جوجه نیست
    خودم جفت گیریشونو دیدم، از نطفه دار بودن قناری نرم مطمئنم
    ممکنه قناری ماده م مشکل تولید مثل داشته باشه ؟
    لطفا راهنماییم کنید-ممنون

    می 28, 2015 در 4:23 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      در بیشتر موارد ضعف جسمانی ,تغذیه غلط,کمبود برخی املاح و ویتامین های پیش نیاز و وجود کلسترول های بد در عروق خونی مانع از تولید مثل موفق میگردد که باید ایجاد یک برنامه منظم میتواند این امر را برطرف نمود. هدم نطفه پذیری در پرندگان قابل اتفاق است البته در قناری ها یک امر مسجل است که برخی قناری ها بصورت یک سال درمیان قابلیت باروری تخم را دارا هستند و برخی قناری ها قابلین باروری را ندارند که این امر مربوط به عدم همسانی پدر مادر در گذشته میباشندو غیرقابل رفع است.

      می 28, 2015 در 2:32 ب.ظ
  • علیرضا R

    سلام. من قناری نر وماده رو ۹۴٫۱٫۲۱ جفت انداختم هنوز جفت نخوردن . چی کاری باید بکنم از هم جداشون کنم. منتظر جواب شما هستم. ممنون.

    می 18, 2015 در 7:09 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      بعله پرندگانتان را جدا سازی نمایید. از انجا که رو به فصل گرم سال میرویم فصل تولید مثل قناری پایان یافته است و در این مقطع قناری ها به تولکی یا پریزان صلی میروند بهتر است پرندگان جدا سازی شوند و بگذارید این مقطع زیستی حساس را پشت سر بگذارند تا پاییز بتوانید قابلیت جفت شدن در آنها پدیدار شود.

      می 18, 2015 در 9:00 ب.ظ
  • کیوان کاژه

    ببخشید یعنی الان باید از هم جداشون کنم ؟

    می 7, 2015 در 7:16 ق.ظ
  • Keivan

    ببخشید یعنی الان بذارم پیش هم باشن یا جداشون کنم

    می 7, 2015 در 7:11 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      بعله جدا سازی نمایید پرندگان را و بصورت مجزا نگه دارید.

      می 7, 2015 در 12:07 ب.ظ
  • کیوان کاژه

    با سلام
    یه قناری ماده جوان دارم که تا حالا جفت نخورده و سنش ۸ ماه بیشتر نیست
    چند وقت پیش به شدت مستی نشون میداد بعد قفسشو گذاشتم روبرو قفس یه قناری نر آماده
    یکی دو روز بعدش دیدم یه تخم شکسته کف قفسشه.یک هفته بعد از اون دوباره یه تخم دیگه گذاشت کف قفس(تو این مدت هنوز قناری هامو جفت نکرده بودم)
    بعد از اینکه تخم دومشو کف قفس دیدم جفتشون کردم و ۴ روز بعدش کپه رو براشون گذاشتم ولی ندیدم ماده چالشو درست کنه
    امروز صبح دیدم یه تخم دیگه گذاشته کف قفس
    با این ماده چکار کنم ؟ لطفا راهنماییم کنید.با تشکر

    می 7, 2015 در 5:06 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      دیگر فصل تولید مثل از قناری به پایان رسیده و زمان چندانی باقی نیست.ماده شما از روی مستی اقدام به تخمگذاری هرز نموده که این امر برطرف خواهد شد. بگذارید تخمگذاری را ادامه دهد پس از طی روند عادی تخم گذاری اگر نرتان کاملا اماده است و دمای محل نگهداری ۲۲ درجه است متوانید پرندگان را جفت نمایید در صورتی که دما بیش از این مقدار باشد از جفت نمودن پرهیز نمایید و بهتر است شرایطی را محسیا سازید تا پرندگان تولکی فصلی را به بهترین نحو پشت سر بگذارند.

      می 7, 2015 در 6:30 ق.ظ
  • الیاس

    باسلام
    من سه تا قناری دارم که قفس قناری های نر کنار هم هستند و بینشون یک کارتن گذاشتم که همو نبینن.و روبروی اونها با فاصله ۱ متر قفس قناری ماده رو گذاشتم.حالا میخوام اینارو جفت بندازم قناری نر هم خوب میخونه و پسش بالا زده.میخوام بدونم الآن قناری نر و ماده چند روز کنار هم بزارم بهتره یا همینطوری باشه؟
    ۲-میخوام بدونم الآن برای قفس ماده باید لانه یا چیزی مثل پنبه و غیره بذارم یا هر وقت نر و ماده رو باهم گذاشتم باید لانه بزارم؟ممنون

    آوریل 29, 2015 در 6:58 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
      اگر نر و ماده اماده هستند میتوانید پرندگان را جفت نمایید و نیازی نیست در کنار هم قرار دهید. پس از ۴ روز از زمان جفت اندازی لانه را در قفس قرار دهید.هنگامی که لانه را میخواهید در قفس قرار دهید داخل لانه را با پنبه دانه پر نمایید و با کمی فشار پنبه را گود نمایید پس از آن قناری خود گودال را اماده سازی مینماید.حدود۱ ماه زمان برای جفت اندازی قناری وجود دارد و فصل جفت اندازی خاتمه خواهد یافت اگر پرندگانتان اماده هستند جفت اندازی را انجام دهید. توجه نمایید که دمای محیط ثابت بماند و بالاتر از۲۲ الی ۲۳ درجه نرود.

      آوریل 29, 2015 در 9:16 ب.ظ
  • کیوان کاژه

    با سلام
    یه قناری ماده دارم که بیش از یک ماهه به شدت مستی نشون میده ولی قناری نرم اصلا مست نیست
    سه روزه انداختمشون پیش همدیگه.ماده چالش رو درست کرده.وقتی میشینه تو لونه ش نر بهش غذا میده
    به نظر شما باید جداشون کنم ؟اگه جفتشون نکنم قناری ماده پس نمیره و خراب نمیشه ؟
    چکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید
    با تشکر

    آوریل 9, 2015 در 6:50 ق.ظ
    • moh6019

      سلام:
      تغذیه ماده توسط قناری نر نشان از جفت شدن پرندگانتان دارد. نیازی به جدا سازی نیست کمی صبور باشید احتمال حصول نتیجه در این مقطع و با بیانتاتی که فرموده اید درصد بالایی ارد.تغذیه پرندگانتان را مطلوب نگه دارید.

      آوریل 9, 2015 در 7:50 ق.ظ
    • کیوان کاژه

      با تشکر از جوابدهیتون
      همیشه هفت تخم تو قفسشون هست
      کاهو، سیب و مخلوط هویج-تخم مرغ هم هر روز بهشون میدم

      آوریل 9, 2015 در 8:13 ق.ظ
    • moh6019

      سلام:
      از دادن کاهو ,خیار به پرندگان خود پرهیز نمایید. این دو مورد در تغذیه پرندگان کاربرد ندارد و میتواند مشکل ساز باشد. تخم مرغ دهی در نگهداری عادیهفته ای یکبار است و در زمان تولید مثل تا زمان اخرین تخم گذاری البته توجه نمایید فقط مجاز هستید سفیده تخم مرغ را به پرندگان خود بدهید و از دادن زرده تخم مرغ به شدت پرهیز نمایید.دانه گشنیز داخل هفت تخم را نیز جدا سازی نمایید و از دادن دانه گشنیز در زمان تکثیر پرهیز نمایید.

      آوریل 9, 2015 در 8:17 ق.ظ
  • hellboy

    سلام سال نو مبارک .
    من قبلا هم مزاحم همیشگی سایتتون بودم قناری های من سری اول که تخم گذاشتن بعد از تخم ۳ ماده از چال بلند شد و نخوابید.سری دوم که تخم گذاشتن ماده خوابیده روز ۴ شنبه ۵ فروردین یکی از تخم ها جوجه شده تا الان ۳ تخم دیگه جوجه نشدن .ماده هم می خوابه روی تخم ها ؟؟؟الان باید چه کار کرد با این تخم ها؟؟؟و ایا اشکال از ماده هستش؟؟؟قناری نر را خودم از بچگیش بزرگ کرده .اگر راهنمایی کنید ممنون میشم .

    مارس 27, 2015 در 7:18 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام خدمت شما کاربر گرامی:
      تخم ها را به ارامی از لانه خارج نمایید و زیر یک منبع نوری ال ای دی(چراغ قوه یا چراغ تلفن همراه) در مکانی نیمه تاریک در مدت زمان محدودبررسی نماید در صورتی داخل تخم ها قرمز رنگ یا سیاه باشد تخم ها را به لانه باز گردانید در صورتی که داخل تخم ها زرد رنگ ات تخم ها بارور نمیباشند و از قرار دادن تخم ها در لانه پرهیز نمایید.در برخی موارد عدم مهارت ماده قناری باعث وقوع اینگونه موارد میگردد و در برخی موارد استرس در زمان جفتگیری عامل است

      مارس 28, 2015 در 7:41 ق.ظ
  • وحید

    سلام زمان جفت دادن قناری چه فصلی ایت؟

    مارس 27, 2015 در 3:46 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      در ایران بلحاظ تداخل فصلی و ایجاد فضای مصنوعی(گرما و سرما,نور چراغ)در بیشتر فصول بجز تابستان جفت نمودن صورت می پذیرد. اما بهترین زمان ۲ ماه اخر زمستان تاخرداد ماه است

      مارس 27, 2015 در 4:52 ب.ظ
  • aaa

    سهره را هم باید از یکدیگر دور باشند وفقط صدای هم رابشنوند

    مارس 25, 2015 در 2:15 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      بعله باید دور باشند زمانی که سهره نر مستی خوانی را کامل انجام داد انوقت پنده ماده را به سهره نر نزدیک نمایید

      مارس 25, 2015 در 9:40 ب.ظ
  • aaa

    برای جفت کردن قناری پرنده نر را باید از ماده جداکنیم

    مارس 25, 2015 در 11:28 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      بعله باید جدا نگهداری گردند. در صورتی که جدا سازی نگردند و پرندگان در سطح کم امادگی باشند موجب نزاع دو پرنده میگردد. پرندگان را جدا سازی نماییم و قفس ها را به نحوی قرار دهید که پرندگان همدیگر را نبینند و فقط صدای هم را بشنود پس از انکه به سطح امادگی و مستی لازم رسیدند میتوانید پرندگان را جفت نمایید

      مارس 25, 2015 در 1:33 ب.ظ
  • امیر

    سلام میخوام قناری رو با سهره جفت کنم باید چ بدمشون و چ کنم ممنون

    مارس 1, 2015 در 10:31 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      ما به شدت مخالف این امر هستیم. درگذشته مطلبی با این عنوان در سایت داشته ایم که اقدام به تغییر مطلب فوق نمودیم و در حال حاظر مطلبی با عنوان سهره را با قناری جفت نکنید را بروز رسانی کرده ایم.دست بردن در خلقت خداوند مننان وپرندگانی که دارای هم نوع و هم نسل هستند یک کار کاملا اشتباه وخطا میباشد. شما باعث ایجاد اختلال ژنتیکی در جوجه حاصل از این دو پرنده می گردید.( از قدیم نیز گفته اند کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با هم جنس پرواز)دوست گرامی: ما بر حسب وظیفه ذاتی خود,شما را از این امر اگاه ساختیم دیگر تصمیم نهایی با عقل و منطق خودتان است.

      مارس 1, 2015 در 12:50 ب.ظ
  • کیوان کاژه

    با سلام
    یه قناری ماده دارم که حدود ۵ سال سن داره
    امسال ۳ بار جوجه کشی کرده.
    جفتش(قناری نر) و جوجه هاش حدود یک ماه پیش تولک رو تموم کردن و کل پرهاشون در اومد ولی قناری ماده بغیر از چند تا شاهپر، دیگه پری نریخته. از لحاظ ظاهری سر حال نشون میده فقط در اثر تخم گذاری زیاد کچل شده.
    به نظر شما چرا تولک نمیره ؟
    با تشکر.

    فوریه 9, 2015 در 1:12 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:

      پرنده شما با فقر منابع معدنی و املاحی بدنی مواجه است. تکثیر بیش از حد یکی از عمده دلایل است. پس از هر بار تکثیر نیاز است پرنده به مدت۵ ماه استراحت نماید تا املاح مورد نیاز بدن خود را جذب نماید.تغذیه پرنده را متعادل کنید.میزان کلسیم دهی را افزایش دهید مکملی شامل تمامی گروه ویتامینی را به صورت یک دوره مستمر با استراحت منظم در اختیار پرنده قرار دهید پس از انجام این موارد نور رسانی محل نگهداری پرنده را کم کم به۱۴ ساعت برسانید دمای محیط را تا ۲۸ تا۳۰درجه ارتقا دهید و از دانه های معتدل استفاده نمایید. (دانه کاسنی میتواند بهترین گزینه باشد به مدت ۱ هفته پس طی مراحل گفته شده در اختیار پرنده قرار گیرد.استحمام پرنده یک نیاز مبرم است تدوام استحمام به پرنده امنیت بازسازی پر را میدهد.

      فوریه 9, 2015 در 2:09 ب.ظ
  • MHM

    سلام.
    من به اون مخلوط میدم/برای میوه ها سیب،خیار بسیار کم ،هویج و هر میوه ای که خودمون مصرف میکنیم به غیر از مرکبات / برای سبزیجات کاهو،جعفری،کرفس و…/ میزان ویتامین دهی کم ولی به تازگی یک مولتی ویتامین براش خریدم و به مدت ۵ روز بهش دادم/من هفته ای یه بار میذارم آبتنی کنه/آب پرنده را هر یک روز در میان عوض میکنم/ قفس با ارتفاع ۳۴ عرض ۳۱ و طول ۴۸ هست/در طول ماه پوس تخم مرغ روی جای غذای کمکیش هست و سفیده ی تخم مرغ ماهی یکبار/ قفس در ارتفاع ۱/۵ متری و ۴متر از بخاری دور هست.
    از کمک های شما بی اندازه ممنونم.

    ژانویه 20, 2015 در 9:52 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      این موارد را از تغذیه پرنده خود حذف نمایید و هرگز از این موارد در تغذیه پرنده استفاده نکنید:خیار,کاهو,کرفس,سبزی تره,پیازچه).میزان ویتامین دهی ۳ روز مستمر در یک ماه(اگر ویتامین محلول مایع میباشد۵ قطره درنصف جا آبی”۵۰سی سی آب” کفایت دارد) میباشد. در هنگام ویتامین دهی هرگز به پرندگان خود میوه و سبزیجات ندهید.دانه مخلوط را مدتی ندهید و از دانه کتان ومخطوط کم ارزن برای تغذیه پرنده استفاده نمایید و با نزدیک شدن به فصل بهار و خاموش شدن سیستم گرمایشی منزل از هفت تخم و باقی تغذیه استفاده نمایید. استحمام پرنده خود را بهبود بخشید۲ تا۳ روز در هفته مورد نیاز است.حداکثر دمای مطلوب۲۴ درجه میباشد وبهترین درجه دما۱۸ درجه.از تغذیه تخم مرغی تا مدتی استفاده ننمایید.دانه گشنیز در دانه مخلوط را جدا سازی نمایید و از دادن دانه گشنیز به پرنده دوری جویید.در حال حاظر این موارد را انجام دهید تا بزودی مرجع های ما بروز رسانی گردند بعد از بروز رسانی مطالب میتوانید روش نگهداری را بر مبنای اموزش های ما دنبال کنید و شرایط زیستی پرنده خود را طبق برنامه های جگفته شده دنبال نمایید

      ژانویه 20, 2015 در 1:32 ب.ظ
  • حسین

    سلام ببخشید من اینقدر تو هر بخش از سایتتون سوال میکنم.
    من یک جفت قناری داشتم که برای اینکه قناری نرم مست بشه اونارو جدا کردم .این دوتا قناری وقتی از هم جدا بودن هر دو مثل قناری های مست آواز میخوندن به خاطر همین جفتشون کردم ولی اینا نزدیک ۴ سری تخم گذاشتن ولی هیچکدوم از تخما در نیومدن.اینهارو بردم پرنده فروشی پرنده فروش گفت مشکل از مادهست و به خاطر همین فروختمش ولی هیچ ماده ای نگرفتم . الآن نزدیک یه ساله که این نره اصلا آواز نمیخونه فقط چندتا جیک جیک میکنه و ساکت میشه. لطفا لطفا یه راهی جلوی رام بذارید که حداقل قناریم آواز بخونه.نکنه اتفاقی براش بیوفته لطفا کمکم کنید.

    ژانویه 19, 2015 در 9:44 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      این موارد را برایمان ارسال نمایید:نوع تغذیه پرنده در کل سال(دانه های مورد استفاده).؟از چه میوه و سبزیجاتی در تغذیه پرنده خود استفاده مینمایید؟میزان ویتامین دهی به پرندتان چقدر است؟استحمام پرندتان در سال چگونه است و در ماه چه تعداد ابتنی ددارد؟آب پرنده مورد مصرفپرندتان را هر چند روز یکبار تعویض مینمایید؟ابعاد قفس نگهداری پرندتان چگونه اس؟از تغذیه تخم مرغی برای پرنده تان استفاده مینمایید چه مقدار و چند بار در ماه؟دمای محل نگهداری پرنده در طول سال چقدر است؟مکان نگهداری پرندتان چگونه است؟این موارد ارسال نمایید تا بررسی نماییم

      ژانویه 19, 2015 در 1:50 ب.ظ

ارسال دیدگاه غیر فعال است.