Back to نوشته‌ها

فرق ویتامنت پرندگان با ویتالین پرندگان

با سلام امروز  به نکته مهمی در مصرف ویتامنت و ویتالین و فرق آنها برای مصرف  تمامی گونه های پرندگان از جمله قناری و سهره طوطی مرغ عشق و کبوتر مرغ و خروس و مرغ مینا و کاسکو و طوطی و جوجه و طاوس و قرقاول و شاهین و قرقی و باز وعروس هلندی وبلبل وکاکادو و ماکادو وسیره وکبک و کلاغ و غاز و اردک  و مرغابی وعقاب و جغد وفنچ و همه پرندگان زینتی که در منزل از انها نگهداری میکنیم میپردازیم.

باید بگم که ویتامنت  با ویتالین کلی فرق داره البته این فرق در ترکیب و نوع درمانی انهاست که تا حدود در بعضی املاح ها مشترک هستن اما تو  بحث درمانی و تقویتی فرق دارند . حال میپردازیم به نکته مهم  که اینجا برای اولین بار در این سایت میخوانید. ویتامنت ها جنبه درمانی دارند و برای درمان اویتامینوز و کمبود مواد معدنی در طیور و پرندگان کاربرد دارند و حاوی  عناصر کمیاب که پرنده از فقدان آن ها رنج میبرند هستند که باید حتما حداقل هفته ای  یک بار در اختیار پرندگان قرار بگیرد و با اب خوراکی مخلوط گردد.

ویتالین همان مولتی ویتامین است  که از ان برای پیشگیری و درمان کمبود ویتامین طیور و پرندگان استفاده میشود که هفته ای یکبار به مدت دو تاسه روز باید در اختیار پرنده قرار بگیرد که این هم دلیل دارد چون در طی این ۳روز ویتامین کم کم جذب بدن پرنده میشود.

ویتامینت و ویتالین هر دو به صورت پودری در تمام داروخانه های دامپزشکی یافت میشود و  به هر اندازه که بخواهید میتوانید انها را در انواع بسته بندی تی بگی و( ساشه که بیشتر برای کسانی مناسب است که تعداد پرنده زیاد دارند مقرون به صرفه تر است)  و با قیمت خیلی ارزان و مناسب تر از دیگر داروها خریداری کنید . طریقه مصرف  ان هم خیلی راحتر از ویتامین های مایع است چون به صورت پودری و شکری هستند  و دیرتر فاسد پذیرند وبا ریختن ۱ قاشق کوچک چای خوری در ۱ لیتر اب جوشیده شده و خنک شده میتوانید  ویتامین را آماده کنید شاید بپرسید چرا آب جوشیده

چون این نوع آب به علت جوشیدن و سبک شدن از مواد آهکی و مشابه باعث افت مواد داخلی ویتامین نمی شود.

اشتراک گذاری این نوشته

نظر (24)

  • امــیــن :|

    سلام من مرغ عشق دارم شما یه مطلب راجع به نگهداری مرغ عشق تو سایتتون دارید و گفتید هفته ای دوبار مولتی ویتامین و ویتالین رو به آبش اضافه کنید
    من امروز رفته داروخانه (داروخونه معمولی)
    تو کاغذ نوشته بودم ویتالین_مولتی ویتامین
    دادم به مرده و گفت برای کی میخوای؟
    گفتم برای پرندم
    بعد رفت مولتی ویتامین آورد
    گفتم من دو تا چیز خواستم شما یه دونه دادید
    گفت فرقی نمیکنه جفتش یکیه
    به نظرتون درست گفته طرف؟
    در ضمن پودر نیستش آبکیه!
    برم پس بدم؟
    یا اصلن میخواید عکس مولتی ویتامینرو براتون ایمیل کنم؟

    می 16, 2016 در 8:32 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:این نوع ویتامین ها مخصوص پرندگان است و باید از داروخانه دامپزشکی تهیه نمایید. اگر درشهرتان داروخانه دامپزشکی یا پرنده فروشی نیست همان را مصرف نمایید و فقط 1 قطره در جابیشان بی افزایید.

      می 16, 2016 در 9:50 ب.ظ
    • امــیــن :|

      باشه ولی بنظرتون ویتالین با مولتی ویتامین یکیه؟
      الان من ک این رو خریدم روش نوشته multivitamin
      یعنی این همون ویتالین هم هست؟
      در ضمن شما دارید میگین اگر داروخونه دامپزشکی نیست همان را مصرف کنید!
      چرا میتونم برم تهران خودم بخرم
      مگه این همون نیست؟
      فرقش در چیست؟
      به دوتا سوالم پاسخ بدید ممنون

      می 16, 2016 در 10:02 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام :
      برخی مولتی ویتامین ها از نظر ساختاری و مواد تشکیل دهنده و دوز ترکیب با هم فرق دارند پس مولتی ویتامین هم با ویتالین همین فرق ها دارد .
      اگر شما قادر به خرید از داروخانه دامپزشکی هستید اولویت با خرید این محصولات است .

      می 24, 2016 در 5:19 ب.ظ
  • ali ashrafi

    سلامی مجدد . من مرغ عشق ماده ام الان دو سه روزی است که روی یک پایش نمیتواند بایستد .و از بال هایش کمک میگیرد. من نر را از ش جداکردم .چون قسط جفت گیری داشت. و لانه هم را برداشته ام و در قفسی جدا گانه نگه داری میکنم. ودر این حین امروز دیدم یه تخم تو دون خوریش گذاشته. خواستم بدونم . با این وضش صلاحه بزارمش پیش نر . و برای درمانش هم .به کمک شما نیاز مندم.خیلی ممنون

    آوریل 3, 2016 در 5:14 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:
      بهتر نگذارید جفتگیری کند و جدا سازی شود. بروز این علائم میتواند مربوط به اسیب احشایی باشد که ترکیب چند قطره سرکه سیب و عسل در اب برایش مفید است. البته احتمال بروز بیماری باکتریایی یا انگلی نیز وجود دارد که باید تححت درمان دارویی مناسب قرار گیرد

      آوریل 3, 2016 در 10:08 ب.ظ
  • ali ashrafi

    با سلام. من یه جفت مرغ عشق دارم در ایام تعطیلات حدود 10روز خونه بودن بعد از بر گشتنمون بعد2روز ماده کسل. بی حال. پف کرده و شل و ول .شده خواستم بدونم مولتی ویتامین براش خوبه یا نه.لطفا کمکم کنید .با تشکر .

    مارس 31, 2016 در 9:29 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر برایشان بطری اب گذاشته باشید احتمال عفونت گوارشی وجود دارد . داکسی ساکلین تهیه نمایید و به همراه ویتامین در ابش اضافه نمایید تا بیماری حادتر نگردد.

      آوریل 1, 2016 در 5:01 ب.ظ
  • Mohammad998

    سلام من یک جفت فنچ تازه خریدم حدود 10روزی میشه
    فنچ ها شبا داخل لونه میرن با هم و روز ها هم بعضی وقتا یکیشون داخل لونه هس یعنی نشونه جفت شدنشون هست؟؟.. اگر جفت شده باشن حدود چند روز بعد تخم میزاره

    مارس 28, 2016 در 12:46 ق.ظ
    • moh6019

      سلام:
      بعله پرندگان شما جفت شده اند. برای تخمگذاری نیز باید شرایط محیا باشد و تغذیه را مطلوب نمایید تا کم کم تخمگذاری را شروع نمایند.

      مارس 28, 2016 در 7:48 ب.ظ
  • ارمین

    سلام
    بی زحمت میخاستم بدونم واسه مرغ عشق واسه رشد سریع ترش میشه از ویتالین استفاده کرد؟؟
    برای مرغ عشق هایی ک دارم خط سفیدی دور چششون ک نشانه بالغ شدنشونه نیفتاده واسه این میخام
    اگه جواب مثبته مقدارش چطوریاس؟؟

    فوریه 14, 2016 در 6:11 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      ویتامین خوب است اما انکه مداوم مصرف کنید باعث عارضه و اسیب به پرنده میشود بهتر است طبق دوز استفاده نمایید اگر تغذیه را خوب و ایده ال نگه دارید رشد بهتری خواهند نمود و اینگونه ایمن تر است.

      فوریه 14, 2016 در 8:33 ب.ظ
  • محمد

    سلام .. من یه جفت عروس دارم .. میخوام بدونم که ویتامین رو هر چند روز یک بار باید در اختیارشون بزارم ؟ …. و اینکه الان داخل یک قفس تقریبا 60 در 40 هستن و الان در حال جفتیکن .. اگر انتقالشون بدم به یک قفس بزرگتر دستساز مشکلی پیش نمیاد براشون ؟ از جفتیک نمیفتن؟

    فوریه 8, 2016 در 1:16 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      هفته ایی یکبار ویتامین دهی کفایت دارد.مشکلی در جابجایی نیست یک رو قبل جابجایی ویتامین دهی نمایید تا دجار استرس نگردند.

      فوریه 8, 2016 در 7:45 ب.ظ
  • مهدی

    با سلام دادن یک گرم پودر ویتالین در یک لیتر اب به قناری هفته ای دو روز مشکلی برای کبد قناری پیش نمی اید وویتا مین بدنش تامین میشود با تشکر اگر مشکل دارد مقدار انرا مشخص نمایید

    ژانویه 25, 2016 در 7:37 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      یک گرم در 2لیتر اب یا نیم گرم در یک لیتر اب مناسب است مشکلی نیز وجود ندارد 15 روز یکبار داده شود.

      ژانویه 26, 2016 در 3:28 ق.ظ
  • محمد

    با سلام من يه قناري رو پيدا كردم فقط ميدونم كه نر هستش ميخوام دهن بزنه ولي موندم چكار كنم يكي ميگه بايد يه قطره اي بهش بدي تا اواز بخونه يكي ميگه كه بايد براش صداي قناري بزاري لطفا كمكم كنيد؟؟؟

    دسامبر 28, 2015 در 4:20 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اینکه قناری پیدا کردید ملاک ما نیست برای تجویز میزان سن پرنده و شرایط بدنیش الویت تشخیص ماست تا بتوانیم راحل برایتان بگوییم.

      دسامبر 31, 2015 در 6:53 ب.ظ
  • امیر

    سلام بقیه پودر ویتالین رو چه طوری نگخ دارم بذارم تو هموم پاکت ساشه یا تو یک ظرف در دار؟

    ژوئن 10, 2015 در 11:59 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      میتوانید بسته را در یک نایلون زیپ کیپ نگهداری نمایید.در شیشه های دارویی که رنگ تیره دارند نیز میتوانید نگهداری نمایید البته شیشه دارویی را به خوبی شستشو دهید و بمدت ۱ دقیقه در اب جوش بگذارید تا استریل شود پس از خشک شدن بطری متوانید ویتامین را درون آن نگهداری نمایید از قرار دادن دارو در معرض نور خورشید و رطوبت محیطی پرهیز نمایید.

      ژوئن 10, 2015 در 1:36 ب.ظ
  • امین

    ببخشید این سوالم جا موند
    کنار محلول ویتالین که تو اب حل کردم ! اب خالی هم بزارم ی وقت زده نشه?

    فوریه 18, 2015 در 6:08 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      موقع ویتامین دهی نیازی به قرار دادن اب نیست ویتامین نباید بیشتر از ۷ ساعت در قفس پرنده بماند پس از هر بار دادن ویتامین و گذشت ۷ ساعت ویتامین را تخلیه و آب تازه جایگزین نمایید.(دوباره نیز تاکیید می نماییم از دادن ویتامین زیاد به پرنده خود خوداری نمایید شما بیش از حد مجاز به پرنده خود ویتامین می دهید.

      فوریه 19, 2015 در 10:47 ب.ظ
  • امین

    سلام من میخام از پودر مولتی ویتامین ویتالین به عروس خودم بدم
    اینکه نوشتید هفته ای ۱ بار به مدت ۲ تا ۳ روز یعنی یه دونه بزارم تا ۳ روز بمونه? بعد تو طول اون روز عوضش کنم تازه باشه?
    من نصف قاشق چایخوری و تو جا ابیش حل می کنم خوبه?
    ی سوال دیگه هممدارم ی قطره گرفتم روش نوشته مینرال اونجو چجور بدم

    فوریه 18, 2015 در 6:04 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      ماهی ۱ بار به مدت سه روز مستمر. شما بیش از اندازه به پرنده خود ویتامین می دهید بیش از حد دادن ویتامین به پرنده باعث عوارض میشود.برای هر دفعه باید ویتامین تازه درست نمایید(۱ بار در ماه به مدت سه روز پشت سر هم ۱ قاشق چای خوری سرخالی در یک لیتر آب حل کنید و سپس جا ابی پرنده را از محلول پر نمایید.هر دارو یا مکمل تجاری دارای دوز و ترکیب متفاوت است که حتما باید طبق بروشور دارو یا تجویز استاندارد خود شرکت سازنده یا تحت نظر دامپزشک مصرف شود در این مورد ما نمیتوانیم طریقه مصرف دقیقی را ارائه دهیم.

      فوریه 19, 2015 در 10:44 ب.ظ

ارسال دیدگاه غیر فعال است.

Back to نوشته‌ها