Back to نوشته‌ها

علت قطع آواز قناری نر

گاهی قناری نر در کمال سلامت آواز خود را قطع می کند و دیگر رغبتی به خواندن آواز ندارد . اگر این اتفاق در اخرین ماه های تابستان رخ دهد به این علت است که قناری در حال تولکی(پریزان سالانه )خود است و تمام انرژی خود را صرف رفع این نقیصه می کند که کاملا یک امر عادی در قناری ها و هم رسته این گروه پرنده میباشد.اگر در فصلی دیگر این اتفاق برای قناری رخ دهد میتواند نمود یک عارضه در جسم پرنده و یا تداخل زیستی در زیست پرنده باشد که بیشتر مربوط به تغذیه غلط وشرایط نگهداری کاملا اشتباه است.
در برخی مواردچنانچه به قناری تغذیه مقوی داده شود خواند آواز در حالت تولک نیز به صورت مقطعی متواند رخ دهد(ریزه خوانی). از انجا که پر ریزان و تولکی تمام ذخیره های املاح معدنی بدنی پرنده را مصرف می نماید بهترین اقدامات در این شرایط ایجاد یک برنامه تغذیه ای متعادل و مقوی و سرشار از مواد و املاح معدنی است که مانع عدم فقیر شدن املاح بدنی پرنده گردد .یک تغذیه ایده ال باعث تسریع تولکی (پرریزان )قناری میگرد . آب آشامیدنی تازه و روزانه تعویض یک نکته مهم در این شرایط است.از انجایکه سیستم ایمنی بدنی قناری در این مواقع به شدت ضعیف میگردد امکان بروز بیماری بسیار بالااست که نیاز است از مکمل های ویتامینی(A.E.D3)به صورت مستمر در تغذیه پرنده بهر برد تا سطح ایمنی بدنی پرنده در سطح ایده ال نگه داشته شود.بیاد داشته باشید ویتامین های فوق را با دوز معین و مشخص متناسب با وزن پرنده مورد استفاده قرار دهید و از استفاده با دوز بالا و مقادیر بیش از حد پرهیز نمایید.استحمام روزانه پرنده یکی دیگر از موارد لازم در این مقطع است استحمام این امکان را می دهد تا منفذ های پوستی رویش پر پرنده تمیز بمانند و پر ها به راحتی رشد نمایند.
اگر آواز قناری در غیر از زمان تولک قطع شود میتواند از عارضه های دیگری باشد  که نیاز است کلیه حالت های بیماری های  پرندگان مورد بررسی قرار گیرد . در چنین مواقعی اولین گزینه مدفوع پرنده  است که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد تغییرات مدفوعی میتواند بیانگر نوع عارضه باشد . بدن پرنده را نیز کاملا بررسی کنید. اگر در تمامی بررسیها هیچ نقص و ایرادی مشاهده نشود پس از گذراندن پر ریزان و تولکی,قناری  آواز خوانی خود را دوباره از سر خواهد گرفت

هموطن عزیزو گرامی :در حفظ و نگهداری منابع طبیعی و جانوری ودرراستای ارتقا زندگی بهتر برای همه مخلوقات خدا دلسوزانه کوشا و سخاوتمند باشید.تیم تحقیقاتی سایت ۶۰۱۹ از طرف خود و کلیه حافظان محیط زیست بخاطر این حس مسئولانه شما کمال تشکر را دارند( موفق و پیروز باشید)

نشر این مطلب بدونه ذکرنام منبع و نام تیم تحقیقاتی سایت۶۰۱۹ نشان از عدم رعایت فردی شما به حقوق دیگران است و درصورت رویت نشر بدونه نام منبع پیگیری های لازم مبذول خواهد شد با تشکر از توجه ویژه شما

اشتراک گذاری این نوشته

نظر (54)

  • محسن

    با سلام و احترام
    حدوده 2ت که یه قناری نر دارم یک سال اول قناری قرص میخوند الان یک سال و دو ماه قناری دیگه نمیخونه . کسی میاد تو اطاق جیغ جیغ میکنه. اگه میشه راهنماییم کنید

    می 15, 2016 در 2:17 ب.ظ
    • moh6019

      پرنده شما یا دچار شک شده است و یا دچار بیماری که منجبر به انسدااد صدا گردیده است بهتر است بررسی شود بیماری سابقه داری دارد یا خیر . جفت زده شده است یا خیر با بررسی دقیق میتوان علت را یافت

      می 16, 2016 در 10:22 ب.ظ
  • محسن

    سلام

    مشکلی نداره قفس قناری های نر و ماده در گل خانه در ارتفاع روی دیوار باشه
    و در فاصله ی حدودا 2 متری روی دیوار کناریش قفس فنچ نر و ماده در حال جوجه کشی باشد

    در واقع ایجاد استرس و ترس و اختلال در جوجه کشی هر دو نوع پرنده نمیشه؟؟؟؟

    آوریل 24, 2016 در 8:30 ب.ظ
    • moh6019

      مشکلی در مورد فضای نگهداری نیست فقط قفس قناری هارا جوری نصب کنید که همدیگر را نبینند. برای فنچ ها هم مشکلی بوجود نمیاید

      می 4, 2016 در 1:46 ق.ظ
  • حسن

    سلام
    من یک قناری نر دارم 3 سالشه تازه خریدم ولی نمیخونه فقط جیغ میکشه چشماش هم خماره اب هم از چشماش میاد به نظر شما چه کار کنم تا برام بخونه ممنون میشم اگه کمکم کنید

    آوریل 12, 2016 در 3:09 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      پرنده شما دچار بیماری است ابریزش چشمی بیماری محسوب میشود و بیماری عفونی دارد بهتر است درمان شود قبل انکه بخواهید برایتان بخواند .

      آوریل 12, 2016 در 10:27 ب.ظ
  • رضا

    سلام خسته نباشید
    یه مشکلی واسه من پیش اومده؛من یه جفت قناری لیمویی معمولی گرفتم اول که گرفتم ۳ تا تخم داشت ولی روش ننشست منم خونه رو برداشتم وقتی اوردمشون خونه بخاطر کمبود اطلاعات دو بار از هم جداشون کردم دوباره باهمشون کردم اما هر کاری کردم نره نمیخونه
    باید چیکارشون کرد؟؟؟؟
    شرایط دمایی و تغذیه ای هم خوبه

    مارس 1, 2016 در 6:41 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      شما به طور کل باعث بیشتر شدن استرس در پرندگان شده اید پرنده ایی که جفت شده است را نباید مداوم در قفسشان دست برد و در زمان انتقال باید حتما برایشان ویتامین در اب حل نمود تا استرسشان رفع شود. در حال حاظر دادن ویتامین و قرار دادن وان ابتنی برایشان مفید تر است و حتما قفسشان در یک جای ثابت باشد.

      مارس 3, 2016 در 12:48 ق.ظ
  • M.D

    سلام. من یه قناری نر دارم که تا دو، سه هفته پیش خیلی قشنگ می خوند. ولی الان حدود یک هفته هست که نمی تونه بخونه و فقط ریزخوانی اولشو انجام میده و واسه همین با وجود اینکه می خواستیم جفتش بزنیم ماده رو ازش جدا کردیم. علتش رو می دونین؟ چه کار باید بکنیم؟

    فوریه 11, 2016 در 3:21 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:
      موارد زیادی دخیلند. تغییر دمای محیط. تغذیه غلط. جابجایی قفس پرنده.کم یا زیاد بودن نور محیط. عدم تثبیت دمایی. وجود ماده در اطراف پرنده که نشان از جلب جفت است.زیاده روی در ارائه ویتامین .عدم استحمام دهی درست.بهتر است اگر ماده تان اماده است انرا در قفس نر بی اندازید و بررسی کنید که نر چه عکس العملی دارد اگر به قصد جفتگیری برود مشکلی وجود ندارد اما در صورت تداوم نزاع بین پرنده ها جدا سازی نمایید و موارد گفته شده را بررسی کنید.

      فوریه 12, 2016 در 1:19 ق.ظ
  • hossein

    تعدادی قناری داشتم که چاهار تا از آنها آوازخوان بودن و بنده اون چاهارتارو نگه داشته و بقیرو فروختم بعد از فروش این چاهارتا هم دیگر نخواندن تغییری در غذا آنهاهم داده نشده
    علت نخواندن چیست؟؟؟

    فوریه 3, 2016 در 11:41 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      دمای محیط را بررسی نمایید . اگر ماده ندارید بهتر است تعدادی ماده اماده تهیه نمایید و نگهداری نمایید این امر میتواند مفید واقع گردد. اگر پرندگانتان در محل ثابتی قرار داشته اند و هم اکنون جا بجا شده اند علت استرس مقطعی است که با دادن ویتامین سه گانه رفع خواهد شد.

      فوریه 6, 2016 در 1:39 ق.ظ
  • علیو

    سلام من یکی از نرام مست بود جفت زدم جفت نخوردن
    بعداز جدا کردن یک ماهیه که اصلا نمیخونه
    با اینکه ماده های دیگه صدا میکنن و نرهای دیگه میخونن چی کنم بهش خیلی ناراحتم

    ژانویه 26, 2016 در 10:45 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      به مدت 1 هفته در اب پرنده ویتامین تقویت نطفه اضافه نمایید تا شوک رفع شود . وان ابتنی در اختیارش بگذارید و نگذارید دما دچار نوسان شود .

      ژانویه 30, 2016 در 3:07 ق.ظ
  • hamed

    سلام من یه قناری دارم که ریزه خونی میکرد ولی دیگه نمیخونه علتش چیه؟ آخه اون جوجه بود و تازه بزرگ شده دائماً بازی میکنه ولی اصلا نمیخونه.

    دسامبر 24, 2015 در 2:24 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر ریزه خوانی میکند کم کم اواز خوانی قرص را نیز انجام خواهد داد این امر زمان بر است تا پرنده به شرایط ایدال اوازی برسد.

      دسامبر 25, 2015 در 10:47 ب.ظ
  • amirabas

    سلام…
    قناری نر من یه مدتیه که قرص نیس.حتی ریزه خونی هم نمیکنه.حدود 2 ماهی هست که از تولکی اومده بیرون.ولی از اون روز تا حالا قرص نخونده.یه مدت ماده رو از جلوی دیدش برداشتم،ولی وقتایی که ماده جلوش هس رفتارش بهتره.در ضمن تقویت نطفه و مولتی ویتامین هم بهش میدم.هفت تخم بهشون میدم.میشه بدونم مشکل چیه؟
    البته اینم بگم بیشتر اعلائم مستی تو نر دیده میشه.اگه جفتشون کنم ایرادی پیش میاد؟چون قناری ماده خیلی مسته.
    ممنون

    دسامبر 20, 2015 در 9:31 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      بعد از تولکی چند ماه نیاز است تا پرنده قرص خوان شود . بهتر است صبر کنید و جای قفس پرنده را نیز تغییر ندهید تا قرص خوانی را شروع کند.

      دسامبر 22, 2015 در 9:25 ب.ظ
  • mehran123

    با سلام دوباره.یعنی شما میگید که اگر یه قناری لک بره و بخواد دوباره بعد از لک به مستی برسه3الی4ماه طول میکشه(از مرداد تا به حال)!?!?!?!
    سوال بعد من اینه که اگر قفسش نزدیک به قفس ماده باشه و همدیگرو نبینن و فقط صدای هم رو بشنون تو خوندن یا نخوندش تاثیر داره???

    دسامبر 18, 2015 در 9:36 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      بعله این مقدار زمان طول خواهد کشید. چون در هر فصل انجام یکسری کارها لازم است که ببی شک شما انجام نداده ایدبعله تاثیر دارد . البته نباید قفس قناری نر را تکان دهید و باید در جایی ثابت بماند.

      دسامبر 22, 2015 در 9:38 ب.ظ
  • mehran123

    سلام قربان.من قناریم از مرداد ماه لک رفته و تخت کرده تا الان هنوز به خوندن نیومده(در ضمن قبل از لک مست و دهن قرص بود)…غذاشم کتون خالی.هفته ای دوبار هفت تخم.هویج و …دمای نگهداریشم حدودا25-27…

    سوال من اینه که این طول کشیدنش از مرداد ماه تا به الان طبیعیه???

    دسامبر 17, 2015 در 9:49 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      بعله این مدت طبیعی است البته شما میبایست دوره سرما دهی به پرنده را نیز انجام می دادید تا پرنده به ریزه خوانی برسد . در حال حاظر زمان سزما دهی به اتمام رسیده بهتر است مدت نور دهی محیط نگهداری کم شود و به طبع ان نیز دما را کم نمایید و پس از یک ماه نور را کم کم افزایش دهید و دما را بالا ببرید.

      دسامبر 17, 2015 در 6:39 ب.ظ
  • mehran123

    الان به نظر شما حدودا چقدر طول میکشه تا مست و دهن قرص بشه?

    دسامبر 11, 2015 در 5:12 ب.ظ
    • moh6019

      سلام:
      این امر به پرنده و نحوه نگهداری شما دارد میزان زمان را ما نمیتوانیم تعیین کنیم.

      دسامبر 12, 2015 در 6:58 ب.ظ
  • mehran123

    سلام:
    اخه نر هنوز مست نشده و قرص نمیزنه.اگه الان جفت کنم مشکلی پیش نمیاد؟؟؟

    دسامبر 10, 2015 در 1:34 ب.ظ
    • moh6019

      پس باید بگذارید مست شود . ویتامین تقویت نطفه به نر دهید . وان استحمامی نیز در اختیارش بگذارید تا استحمام کند.

      دسامبر 10, 2015 در 10:15 ب.ظ
  • mehran123

    من پریروز یه پارچه گذاشتم بینشوناصلا هم همدیگرو نمیبینن…اما مشکلی که الان واقعا نگرانم کرده اینه که امروز7-8تا پر ریز یا به اصطلاح پر نرمه از قناری نره ریخته بود.الان به نظرتون مشکلش چیه???

    الان با کوچکترین جیک نره،ماده خودکشی میکنه!!!
    ماده اونقدر مسته که ریزه میزنه ولی نره اقدام به خوندن نمیکنه…خواهش میکنم راهنماییم کنید واقعا اعصابم خورده!

    با تشکر از سایت خوبتون.

    دسامبر 8, 2015 در 8:32 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      اگر پرنده نر در گذشته اواز خوانی داشته است مشکل خواصی نیست. پریزی در حد کم عادی تلقی میشود و نشان از صاف کردن قناری نر است.یک بار پرنده هایتان را در یک قفس قرار دهید و فاصله بگیرید اگر رفتارشان خوب باشد وجفتگیری صورت پذیرفت میتوانید انهارا به حالت جفت نگه دارید.

      دسامبر 10, 2015 در 12:06 ب.ظ
  • mehran123

    قربان من چون جا ندارم باید قفساشون کنار هم باشه ولی به هر حال یه پارچه بینشون میذارم که همدیگرو نبینن ولی بازم صدای هم رو میشنون.اینطوری خوبه بنظرتون???

    دسامبر 6, 2015 در 11:35 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      بعله قرار دادن پارچه یا تکه ایی کارتن زخیم نیز کفایت دارد . هدف ندیدن پرندگان است که با این اقدام نیز قابل اجرا است.

      دسامبر 7, 2015 در 3:31 ب.ظ
  • mehran123

    با تشکر از شما در ضمن بگم که دمای نگهداریش بین23تا26هستش و قفسش چسبیده به قفس ماده مست.چیزی بینشون نیس.همدیگرو میبینن.دو روزه که قفساشون اینجوریه ینی کنار همه.با این اوضاع نر روزی3-4دهن میزنه ولی کاملا قرص نیس.دونشم کتان خالی.گاهی اوقات هم هویج و کاهو و تخم مرغ.
    با این اوصاف مشکلی براشون پیش نمیاد?
    میخوام که این دوتا رو با هم جفت بزنم و منتظر مست شدن نر هستم.
    اگه میشه بیشتر راهنماییم کنید.

    با تشکر از سایت خوبتون…

    دسامبر 5, 2015 در 11:21 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      قفس پرندگان را به نحوی قرار دهید که همدیگر را نبند.دما مناسب است.از دادن کاهو به شدت خوداری کنید. فقط بلال خام,کدو سبز,هویج,فلفل دلمه ایی بدهید.جوانه گیاهان را نیز میتوانید هفته ایی یکبار بدهید . ویتامینن تقویت نطفه را نیز هفته ایی یکبار بدهید. دانه کتان به تنهایی منابع بدنی پرنده را تامین نمیکند کمی ازرن ریز ترکیب کنید . از هفت تخم بعنوان یک میان وعده دوبار در هفته به پرنده ها بدهید.استحمام دوبار در هفته انجام شود در محیطی گرم.

      دسامبر 5, 2015 در 6:33 ب.ظ
  • mehran123

    سلام قربان من یه قناری نر ابلق دارم که تیر ماه خریدمش شلاقی میخوند و مسته مست بود.(طبق گفته صاحبش تو فروردین یا اردیبهشت لکش رو رفته تخت کرده که الان مسته.)اما زمانی که من خریدمش یدفه اواسط مرداد ماه بعلت گرم بودن جاش رفت تو لک و اونچنان هم پر نریخت.و مشکل اینه که با گذشت3ماه با و جود تکمیل شدن پرهاش هنوز نمیخونه.و الان من تا کی باید صبر کنم?علت نخوندنش تا الان چیه?
    ممنونم اگه سوالاتمو جواب بدید.با تشکر از سایت خوبتون

    نوامبر 29, 2015 در 11:14 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      دمای محیط را کاهش دهید تغذیه اش را تغییر دهید. برایش اواز قناری بگذارید.از دادن تخم مرغ پرهیز نمایید مدت طول نور روشنایی محیطی را به10 ساعت کاهش دهید و تا دوماه دیگر باید این روند را طی کنید بعد این مدت نور محیط را افزایش دهید.

      دسامبر 1, 2015 در 10:12 ب.ظ
  • Benyamin64

    داداش مرسي از راهنماييت واقعاً لطف كردي بين دو قفس و با پارچه پوشوندم ك همو نبينن عصري چن باري خوند كم بود خوندش ولي اميدوار كننده بود با اينكه صداش كم بود با صداي كم نيخوند ولي بعضي اوقات تن صداشم ميرفت بالا واقعاً ممنونم از راهنماييت

    فقط من هويج زياد ب قناري سرخ بدم مشكلي نيس ب قناري سفيد دادم علاقه اي نشون نداد نخورد ولي قناري سرخ خيلي هويج دوس داره زياد دادنش مشكل ساز نيس
    هفته اي سه بار ابتني ميزارم انجام بدن و ميخوام ويتامين ad3 واسشون بگيرم نظرتونو ميخواستم بدونم ؟؟

    در حال حاضر نياز هست سفيده تخم مرغ بدم اگه اره هفته اي چن بار ؟؟

    ببخشيد اگه زياد سوال ميپرسم ناشي هستم و تازه كار دوس دارم لذا ببرم از پرنده هام

    نوامبر 3, 2015 در 7:04 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      پرنده شما در حال ریزه خوانی است و این نشانه خوبی است و کم کم قرص خوانی با صدای بلند را نیز از خود بروز می دهد زیاد قفسش را جابجا نکنید تا به خواندن برسد. هویج را در هفته دوبار بدهید. تخم مرغ فقط سفیده بدهید هفته ایی یکبار در حد کم. ابتنی 2 بار در هفته در این فصل است و حتما محیط گرم باشد تا پرنده بیمار نشود.ویتامین را نیز تهیه نمایید هفته ایی یکبار به ازای 50 سی سی اب 4 قطره ویتامین در اب حل نمایید.

      نوامبر 5, 2015 در 9:22 ب.ظ
  • benyamin64

    mrc doste aziz az rahnamaeiton omidvaram kardid

    faqat ye chizi k hat ine k vaqti jodashon mikonam k hamo nabinan qanariye nar bi taharok mishe o aslan jik ham nmizane in ye mored

    morede badi ine k sahebe qablish goft k az in joft 3 ta joje gerefte in tasiri to joda shodaneshon nadare va mn mitonam baz jooje bgiram

    mrc az vaqti k mizarid

    نوامبر 2, 2015 در 4:19 ب.ظ
    • moh6019

      ببا سلام:
      لازم است بدانید قناری را بعلت خصلت زیستیش به صورت جدا نگهداری میکنندو فقط در زمان جفت اندازی و جوجه کشی در کنار هم نگهداری میکنند که این امر نیز مستلزم زمان خاص خود است و محدودیت زمانی دارد و وابستگی زیادی بین انها ایجاد نخواهد کرد . جدا نگه داری و بی تحرکی نر نشان از ایجاد شرایط برای امادگیش است تا به سمت اواز خوانی برود که باید صبور باشید و عجله نکنید.وردی در باره جوجه دهی ندارد و اگر این پرندگان جوجه دهی داشته اند میتوان انها را جز قناری های دارای نطفه نامید که در جفت اندازی های بعدی نیز جوجه دهی خواهند داشت که خیال شما باید از این لحاظ اسوده باشد که این پرنده قدرت باروری را دارا است. انشالا با طی زمان و قرص شدن و امادگی دو پرنده حتما به نتیجه خواهید رسید فقط صبور باشید و نکات نگهداری را رعایت کنید. برای انکه یک قناری به سمت اواز خوانی برود و اماه شود زمان نیاز است همچنان تا فصل تکثیر زمان زیادی مانده وبی دلیل ذهن خود را اشفته نسازید.

      نوامبر 3, 2015 در 8:41 ق.ظ
  • benyamin64

    سلام دوستان ضمن خسته نباشی و خدا قوت

    من تازه سه روز هست که یک جفت قناری خریدم ولی تو این سه روز واقعا زده شدم چون صدایی از قناری نر نشنیدم حالا از شما اساتید چن سوال واسه راهنمایی و کمک میخواستم ممنون میشم راهنمایی کنید

    من قناریها رو از مغازه دار نگرفتم و از شخصی که واسه خودش گرفته بود و تو خونه نگهداری میکرد خریدم و به گفته خودش قرص خون و شلاقی بوده در صورتی که من تو این سه روز اصلا هیچی جز جیک زدن ازش نشنیدم و محل نگهداریشم تو اتاقی با دمای تقریبا 23 تا 25 درجه هست و تو این سه روز هم غذای اصلیش کتون و ارزن به مقدار 1 به سه ثابت بوده و دو بار هم هویج رنده شده دادم و امروزم به نر بادام+پسته+نبات زعفرنی اسیاب کردم واسش گذاشتم و یکبارم ابتنی کردن ولی صدایی ازش در نیومده باز ماده کمی شیطونه و سرو صدا میکنه ولی باز نر هیچ عکس العملی نشون نمیده حتی صدا قناری هم واسش میزارم میخواستم از شما اساتید کمک بگیرم ببینم این قناری نر مشکلش چیه و چطور حلش کنم؟؟

    البته ناگفته نماند طبق گفته صاحب قبلی تازه از تو لک در اومده و تموم شده پرریزیش و الان نر و ماده در فاصله 1 متری و جدا هستن بازم پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم

    نوامبر 1, 2015 در 2:31 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      پرنده ایی که تازه تولک خود را تمام نموده زمان میبرد تا دوباره اواز خوانی کند . این خصلت قناری است پس صبور باشید. انتقال و نل مکان پرندگان به محل جدید نیز خود عاملی بر عدم خواندنشان است که این امر نیاز به زمان دارد تا پرنده به محیط جدید عادت کند و کاملا خو بگیرد. نیازی به ارائه تغذیه هایی که هیچ سنخیتی با تغذیه عادی پرنده ندارد نیست . همان دانهو سبزیجات و میوجات کفایت . بهتر ین کار ان است شما پرنده را در محیطی ارام نگهداری نمایید و ماده را نیز به نحوی قرار دهید که پرندگان هم دیگر را نبینند.پرندگان شما بسیار زیبا هستند کمی صبر و حوصله باعث خواندن پرنده نیز خواهد شد و از داشتنشان بیشتر لذت خواهید برد.

      نوامبر 2, 2015 در 2:15 ب.ظ
  • مهران

    سلام
    من یک قناری نر دارم که تازه خریدم روز اول که آوردمش خونه کنار قفس ماده گذاشتمش و میخوند. بعد که بین دوتا قفس روزنامه زدم دیگه تا امروز که حدودا 10 روز میشه نخوند و فقط هرموقع صدای ماده رو میشنوه بیقراری میکنه و اینور اونور میپره و بال میزنه ولی نمیخونه.راهنمایی کنید که من چیکار کنم ایا جفت بندازمشون؟؟؟؟
    فقط یه نکته یه شب پنجره باز بوده و هوای اتاق سرد شده حسابی میتونه ازون باشه یا نه؟
    ممنون

    اکتبر 25, 2015 در 5:30 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      ماده را از محیط قناری دور سازی کنید . اگر قناریتان مست کامل باشد میتوانید جفت کنید در غیر این صورت باید صبر کنید تا قناری نر به خواندن مداوم بی افد و پس از آن جفت کنید.تغییرات هوایی نیز میتواند عامل باشد . اما رفتار پرنده شما نشان از پذیرش دو پرنده نسبت به هم است. ماده را یک هفته دیگر به قفس نر بی اندازید در صورت داشتن رابطه خوب بدونه نزاع جفت خواهند شد.

      اکتبر 26, 2015 در 1:03 ق.ظ
  • سحر

    با سلام،من دوعدد قناری نر و ماده دارم که نر از قناری زرد رنگ هست،ماده خیلی خوب میخونه مثل بلبل اما نر اصلا نمیخونه و فقط صداهای کوتاهی در جواب ماده میده،این عادیه?

    سپتامبر 27, 2015 در 8:50 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      پرندگان در این مقطع در تولکی هستند . باید صبر کنید تا زمان تمام گردد و پرنده به اصطلاح اواز را تمرین و قرص خوانی کند. این امر زمان بر است.

      سپتامبر 30, 2015 در 2:01 ب.ظ
  • محمدرضا

    با عرض سلام خدمت شما و عوامل سایت مفیدتان خدمت شما عرض کنم بنده یک قناری نر زرد رنگ دارم که حدود یک سال است خریداری کردم صاحب قبلی که ازش خریدم گفت قرص میخوند ولی یکدفعه دیگه نخوند که مجبور به فروشش شده الان یک سال گذشته و متاسفانه هنوز نخونده و از نر بودنش هم مطمئن هستم بیماری هم نداره چون به کسانی بصورت حرفه ای از قناری نگهداری میکنن نشون دادم و سلامتش رو تایید کردن ولی نمدونم چرا نمیخونه ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید با تشکر

    آوریل 6, 2015 در 7:07 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      این قناری دچار حبس صدا و شوک گردیده است. علت این عارضه مربوط به داشتن بیماری در گذشته است (مثل بیماری عفونت چشمی حاد )که پس از بهبود دچار عدم خواندن در قناری میگردد.اینگونه قناری ها در خلسه ای میروند که ممکن است تا سالیان سال نتوانند اواز خوانی نمایند و به ندرت پیش می اید تا بهبود یابند.یادتان باشد در امر خرید قناری باید از خواندنش مطمئن گردید و تا صدای اوازش را خود نشنیده اید نباید اقدام به خرید نمایید.

      آوریل 6, 2015 در 6:36 ب.ظ
  • فرشید

    با سلام و عرض خسته نباشید
    من ۲ قناری نر دارم و یک ماده آماده که دقیقا قفس ۲ نر کنار هم روی قفس ماده است . و با آنکه از نظر تغذیه به توصیه های شما عمل میکنم اما نرها هنوز قرص نمیخوانند . آیا باید یک قفس نر را دور کنم یا کنار هم مشکلی ندارد . چکار کنم یکی از نرها آماده شود میترسم ماده ام پس بزند . چون یکبار بدون جفت تخم گذاشت . از راهنمایی شما ممنونم

    مارس 1, 2015 در 11:26 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      نیازی به دور سازی قفس دو قناری نر نمی باشد بین دو قفس قناری نر پوششی مناسب(مقوا یا صفحه چوبی و پلاستیکی مات) قرار دهید تا همدیگر را نبینند این عمل شما باعث شنیدن صدای قناری های نر توسط هم میگردد و غریضه پرندگان را برای بیشتر خواندن ترغیب مینماید(جذب جفت با خواندن زیاد و رقابت با نر های دیگر در حفظ قلمرو).تابش نور محیطرا مناسب نمایید و کم کم تابش نور محیطی راتا۱۲ ساعت برسانید تا به نتیجه دخواه برسید

      مارس 1, 2015 در 12:54 ب.ظ
  • هادی

    سلام من یک قناری نر مست داشتم ورفتم یک قناری ماده اماده برای جفت گیری گرفتم و ماده همینکه خریدم درون قفس نر گذاشتم وحالا نرم اواز نمیخونه فقط صدای ریزی از خودش میده بیرون باز هردو جدا کردم اما هیچ فرقی نکرد خواهش میکنم کمکم کنید خیلی به قناری وصداش وابسته شدم

    ژانویه 30, 2015 در 4:57 ق.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      شما زود اقدام به جفت سازی نمودید.اگر پرندگان جفتگیری نموده اند و این را دیده اید که دیگر جفت شده اند. اما اگر غیر از این موارد است نیاز است قناری ها را جدا سازی نمایید . کمی پرنده را تقویت نمایید و استحمام دهید . قفس قناری ماده را زیر قفس قفس قناری نر قرار دهید تغذیه را ایده ال نگهدارید تا امادگی پرندگان از بین نرود.دمای محیط رابین۲۱تا۲۴ درچجه ثابت نمایید. استرس محیطی را کمتر کنید بهبود حاصل میگردد.

      ژانویه 30, 2015 در 10:47 ق.ظ
  • علیرصا.باقرزاده

    سلام با عرض سلام وخسته نباشید سوالی داشتم قناری نری دارم که ۲سالش هست وهنوز نمیخوانه وتولک هم نیست ومشکله بیماری هک نداره امکان داره راهنمای کنیید

    ژانویه 23, 2015 در 1:19 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      علل زیادی متواند باعث عدم خواندن گردد.آیا پرنده شما قبل از آن اواز میخوانده؟چه مدت است که اواز خوانی ندارد؟در مدت نگهداری به بیماری چشمی یا بیماری دیگری مثل عفونت روده و یا گوارشی دچار نگردیده است؟قناری مذکور جسته لاغر دارد؟حالت چشمان پرنده کاملا باز است یه نیمه باز(خمارگونه)؟

      ژانویه 23, 2015 در 2:37 ب.ظ
  • محمد

    سلام من یه گلاستر نردارم با اینکه ۵ ماهشه نمیخونه ریز خونیم نمیکنه اما لال نیست

    ژانویه 20, 2015 در 8:48 ب.ظ
    • moh6019

      با سلام:
      توجه نمایید که قناری هایی که جوجگی خود را پشت سر میگذارند نیاز مندبه تعلیم آواز خوانی توسط قناری استاد یا صدای آواز قناری میباشند. قناری خود را اموزش دهید و از نر بودن قطعی نیز اطمینان حاصل نمایید

      ژانویه 20, 2015 در 9:12 ب.ظ

ارسال دیدگاه غیر فعال است.

Back to نوشته‌ها